Cas típic 362: noi li agrada noia, noi li agrada “el tocador de señoras”

Posted: 2008-03-27 in Llibres
La aventura del tocador de señorasEduardo Mendoza

Creador de llibres divertídissims com ara El último trayecto de Horatio 2 (res a veure amb aquest Horatio), o bé Sin noticias de Gurb.

Aquesta vegada no es tracta d’un llibre tan exagerat com els anteriors però té una trama més complexe on es barreja una interessant intriga sobre la mort d’un empresari català. L’ambient es bastant marginal, i bastants d’els seus personatges ho són, començant pel propi narrador/protagonista. Més que extrets puntuals el llibre té trossos de trames, dialegs, molt divertits. Per què hi ha personatges naveguen entre l’innocència i la mala llet, com el cas de l’alcalde Barcelona (em va recordar el Clos, tot i que quan es va escriure el llibre era l’epoca Margall).

El cual no resultó ser la limusina de la vez anterior, sino un Seat de aquella época gloriosa en que cada vehículo era bendecido por el obispo y filmado por el NO-DO a la salida de la fábrica.
 
 
La curiosa pareja estaba compuesta de un número de la polícia nacional y un mosso d’esquadra. Empezó hablando el mosso.
– Que nadie se bellugue. Venimos a escorcollar.
– Habla en cristiano, cagon Ceuta – dijo el otro.
 
Por más que comprendia sus razones, aquel sujetono acababa de inspirarme simpatía, como me ocurre con todos los que me apuntan con una pistola.Es usted joven, inteligente, rica y, a la luz de las velas, hasta resulta agraciada. Una vida sentimental satisfactoria no implica nescesariamente una goleada. ¿No ha visto aparearse los caracoles y otros fósiles en los documentales de la televisión? Uno los ve y piensa, yo con ésa no lo haría. Pero a ellos se les ve felices.La campaña electoral, huelga decirlo, va viento en popa: Según las encuestas, si consigo que aumente un poco la abstención, saldré elejido con el voto de mi mujer y el mío.Lo único que puedo asegurar es que en ninguna ocasión, ni siquiera en los más críticos bretes, he visto, conforme suele contarse, pasar ante mí mi vida entera como si fuera una película, lo que siempre es un alivio, porque bastante malo es de por sí morirse para encima morirse viendo cine español.

Nota:4/10

Anuncis
Comentaris
  1. […] de registre va caure a les meves mans “La aventura del tocador de señoras“. Ja no es pot considerar un […]

  2. […] l’estil narratiu del senyor Mendoza em cansa bastant. Ja havia llegit altres llibres seus com La aventura del tocador de senyores, el últim trajecte de Horatio Dos o sens dubte el més divertit Sense noticies de Gurb.. El cas es […]

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s