Cas típic 1095: noi li agrada noia, noi treballa per una gran corporació

Posted: 2011-02-04 in Llibres
La Corporación – Max Barry

La novel·la d’avui es La Corporación de Max Barry.Un jove entra en una gran empresa com a ajudant de ventes de formació. Però la empresa es molt gran, hi ha moltes jerarquies, hi ha molta burocràcia. Per què es fan les coses com es fan? Quina raó hi ha? La lògica indica que seria millor fer-ho d’una altra manera. I a que es dedica la empresa? Arriba un punt en que el funcionament de la empresa no té cap sentit fins que el nostre jove Jones descubreix el misteri que s’amaga radera.

El final es previsible, però de fet, es el final encertat. Jo hagués posat gairebé el mateix. Bé, l’apèndix final que es l’últim capítol, típic “uns mesos després” no té res d’extraordinari, però el que es el final de la trama principal es el correcte, ara només falta posar-lo en pràctica amb la meva empresa…

Pot semblar que un llibre sobre una empresa sigui una mica avorrit, però es donen casos potser són un pel irracionals i exagerats, però que realment son tan habituals en la vida real que realment et planteges si a la teva empresa realment no estarà passant el mateix que en el llibre. En resum es un llibre original i una bona critica per les grans corporacions. Totalment recomanable.

El director de Control de Infrastuctur es un caso extraño en la Corporación Sephyr, pues empezó abajo de todo y fue ascendido por su tesón, lo cual hace sentirse incómodos al resto de los directores. La idea de que se puede ascender mediante una competencia sana y no a base de intrigar, dar puñaladas traperas, escapar de los desastre inminentes y apuntarse en el último momento a los éxitos, echa por tierra todo lo que han aprendido.

Los que trabajan en Diseño de Tarjetas Profesionales son altos, pálidos y delicados. Los del antiguo departamento de Servicios de Recolocación son bajitos, robustos y sin sentido del humor. También son los que cuentan con la mejor proporción de empleados por metro cuadrado. Cualquier tipo alto, exuberante y con aspecto de estar en forma pertenece a Gestión del Gimnasio. Los empleados del Club Social tienen una mirada brillante y directa, y siempre están abiertos a la conversación. Luego están los de Ventas de Formación, que, en opinión de Freddy, son los malos de la película. Todo el mundo desconfía un poco de los de Ventas de Formación. Así son los emplados del nuevo departamento de Servicios de Personal: una mezcla de duendecillos, gigantes, pavos reales, gnomos y delincuentes organizados.

– Usted sabe que ningún empleado de la Corporación Sephyr ha sido discriminado por incapacidad.
– Sí -dice Freddy.
– Han sido transferidos -hay un leve pero indudable énfasis en la voz-. Han sido ignorados. Han sido degradados. Han sido pero retribuidos. Se les ha integrado en equipos con personas incompatibles. Se les ha asignado proyectos con metas mutuamente excluyentes. No se les ha reconocido ninguno de sus logros. Han corrido rumores sobre ellos y trabajadores poco atractivos. El resorte de su silla ha dejado de funcionar. Sus bolígrafos han desaparecido… Pero jamás han sido discriminados!

Nota: 8/10

Comentaris
  1. ahse ha dit:

    El resorte de su silla ha dejado de funcionar?? Què fort! Quanta mala llet amagada!!

  2. Pons ha dit:

    les grans corporacions tenen una crueltat sense límits

  3. ahse ha dit:

    Em sembla que no veig el post d’aquest dissabte… Què està passant? Se t’ha espatllat l’ordinador?

  4. zillahh ha dit:

    per una banda m’ha agafat ganes de llegir la novel·la i per l’altra em fa l’efecte que em faria agafar una gran emprenyada.
    Discriminació? Una gran corporació? Mai!!

    • Pons ha dit:

      M’agrada el Zilahh per què no caldria que tingués el seu blog en el reader, autòmaticament se que quant m’escriu un comentari es que ell ha publicat post nou, no falla!

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s