Cas típic 1589: noi li agrada noia, noi li agrada el Petit Princep

Posted: 2011-06-23 in Llibres
El petit princep – Antoine de Saint-Exupery

Segons he vist, sembla que tothom s’ha llegit durant la seva infància El petit princep de Antoine de Saint-Exupery. Ara ja passo una mica de llarg de la infància, però tot i així li he volgut donar una oportunitat al llibre a veure per què tothom en parlava tan bé. Però primer l’argument per si encara hi ha algun despistat que tampoc se l’ha llegit.

Es tracta d’un llibre de menys de 1o0 pàgines on explica la història d’un nen que es príncep d’un petit asteroide que té 3 volcans i una planta. El nen salta d’asteroide en asteroide i va trobant personatges curiosos com ara un alcohòlic, un rei, un cartògraf, etc i finalment va a parar a la terra on es troba amb l’escriptor del llibre.

Sembla que el llibre vindria a ser com una visió del mon dels adults des del punt de vista d’un nen on moltes coses no tenen massa lògica i les coses que a vegades donem els adults com a tals no ho són i en canvi pensem que d’altres són banals i realment no ho són. Però com que ja fa anys i panys que he perdut aquesta visió infantil de la vida no acabo de veure el què en el llibre i sento discrepar amb la majoria dels lectors d’aquest llibre que el qualifiquen com una obra molt commovedora, imaginativa e entranyable. I que sí, que sembla que cada cosa que apareix en el llibre es una metàfora que representa coses importants de la vida, però segueixo sense veure-li el què.

Nota: 3/10

Anuncis
Comentaris
  1. MadeByMiki ha dit:

    4/10????, jo li posaria un 9/10, i tenint en compte que parlem d’un escriptor mort (això puja nota) 9,5/10.

  2. Montse ha dit:

    Llegeixo el títol del post i t’apujo als altars. Llegeixo què en dius i davalles a terra. Llegeixo la nota que li poses i l’infern es queda curt. Però què representa això de posar-li un insuficient?!? El tipus rarot d’ahir mereixia un 6 i el Petit Príncep un 4?!? Tens un criteri raro raro raro. Estic molt escandalitzada. Molt.

    L’he llegit de petita, d’adolescent i d’adulta i la veritat és que cada vegada l’entenc millor. I per vegades que el llegeixi sempre se’m fa un nus a la gola quan s’acomiada de la guineu. Insensible! Un quatre! UN QUATRE!!!

    I a sobre jo que pensava que els teus posts configuraven una progressió matemàtica i avui tocava un de set :-(

  3. Pere ha dit:

    Sobre gustos… colors, i sobre lectures… llibres.
    Però posar un 4 a El Petit Príncep, és si més no, sorprenent!
    Estic amb la Montse, no escandalitzat, però sí que me l’he llegit de petit, d’adolescent i d’Adult, i cada cop l’entenc més.

    “Bé, he de suportar dues o tres erugues si vull conèixer les papallones.”

  4. ahse ha dit:

    Tranquil que jo no n’he llegit aquest llibre i no tinc gaire ganes de fer-ho tampoc! Pel títol em fa cosa, pel que diu la gent que hi ha dins em sembla avorrit i pel nom de l’autor… bé, aquest hauria d’atreure, però tampoc no tant com per superar els primers 2 punts. Ara et toca explicar detalladament perquè li has posat un 4 i no una altra nota, tal que en pugui argumentar millor el desencant que em prohibeix llegir-lo. :-D

  5. Tomàs ha dit:

    El vaig llegir ja crecudet i la veritat és que en tinc un bon record. Per a mi un 7,5/10.

  6. salamandreta ha dit:

    Pons, crec que aquesta vegada estic més o menys d’acord amb tu :) . Jo l’he llegit de petita i d’adolescent i en 3 idiomes diferents. He de dir que el que em va agradar més era en català, però no he pensat mai que fos un llibre per nens… un nen no té la capacitat de raonar suficient com per entendre les metàfores que hi ha amagades en aquest llibre. Tal i com em van explicar ja una mica més gran, crec que a l’eso a classe de francès, Antoine de Saint-Éxuperie va fer una mica un autoretrat en aquest llibre, de petita no vaig entendre la gràcia i de gran te l’expliquen i l’entens però tampoc el qualificaria amb un 9/10. Clar que potser un 4/10 seria desmerèixer una mica l’autor, ja que en el fons quan saps exactament el significat de cada frase t’adones del sentit del llibre i que per nens no és. Jo potser li ficaria un 6/10, l’aprobo i el deixo amb un pse.

    PS: m’acabo d’adonar que tots els comentaris que he fet des de l’App de RSS del iPhone no s’han escrit al teu blog… ¬¬’

Comenta que es gratuït, de moment...

