Cas típic 1638: noi li agrada noia, noi faria el que fos per vendre

Posted: 2011-09-07 in Llibres
Mercaderes del espacio – Frederik Pohl y Cyril M. Kornbluth

En Mercaderes de l’espacio ens presenten un futur on la publicitat es l’eix central de la vida. La publicitat no solament et recomana què comprar sinó que et bombardeja a totes hores i et crea nescessites que ni tan sols pensaves que podries voler. La societat està divida en dos grans parts, el munt de pobres que només treballen per consumir, i els rics que es poden permetre el luxe de tenir tot el que volen. El problema arriba es quant un el nostre protagonista, un gran directiu publicitari, acaba convertit en un treballador de l’escalla més baixa.
Cap al terç final del llibre hi ha com un gir en molts del personatges. Es una cosa que no m’esperava gens en aquest llibre. Pensava que seria únicament un llibre on l’objectiu principal seria criticar el mon de la publicitat i la manipulació que exerceix, però resulta que a més a més l’autor afegeix girs estranys en l’actitud dels personatges. I dona la sensació que tot comença a anar més ràpid i cap al final del llibre es quant passen un munt de coses, un gairebé espera que en qualsevol moment aparegui Jack Bauer.
Tot i que al principi vaig tenir la temptació de deixar el llibre (últimament hem passa bastant…), ràpidament millora, no de manera espectacular, però si suficient per descartar totalment la idea.

Nota: 6/10

Comentaris
  1. Montse ha dit:

    De publicitat com a eix central de la vida ja n’estem prou servits en el present i ara que em fixo en la portada recordo un post d’en Tomàs en què parlava d’un espavilat que venia parcel·les en la lluna i d’altre que insistia a inscriure el sol a nom seu en el registre de la propietat. El cas és que de vegades la veritat és tan esperpèntica que costa molt superar-la amb la ficció.

  2. ahse ha dit:

    Trobo que el aquest el aquest el el aquest aquest aquest post està bastant bo malgrat totes les faltes d’ortografia i fins i tot de lògica, en alguns llocs donats. Com es poden voler necessitats, per exemple?? Les necessitats acostumen tenir-se, no voler-se. :-P

    També trobo que el resum del llibre és més aviat sec: què va passar amb aquell paio que ha canviat de nivell? A quin abocador va acabar? I tal…

  3. ahse ha dit:

    P.S.
    Per fer-lo realment sexy hauries de corregir-ne com a mínim un 75% de les faltes. :-D

  4. MadeByMiki ha dit:

    Un tema interessant, però és possible aguantar més bombardeig publicitari????

  5. bajoqueta1 ha dit:

    Ai vols dir que l’aguantarem si ja estem prou bombardejats de publicitat… jajaja.

    Bueno va me l’apunto… ja et diré el que si el llegeixo.

  6. Tomàs ha dit:

    Doncs per algunes cadenes de TV el futur ja ha arribar. A mi no m ‘importa ja que quan engego la TV solament sintonitzo les de Teletienda, m’encanten.

    Què seriem sense la publicitat?

    Com recorda, amablement, la Montse, en un post parlava dels que venien parcel•les a la Lluna i en un altre d’una dona de Vigo que deia que s’havia fet amb al propietat legal del Sol.

    És que som així!

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s