Primer de tot. Per què coi volen els avions? Bàsicament per la curvatura de l’ala permet que la pressió superior sigui menor que la pressió a sota de l’ala. I amb això i uns bons motors alimentats amb querosè ja ho tens ^^
Radar Virtuel: Els avions volant en temps real sobre el mapa
Flight radar 24: Un pàgina molt semblant a l’anterior. La competència? Ni idea.
Helicòpter pintat com una àguila. Mola ^^
Per cert, sabíeu que les rutes aèries no son rectes? Contra tot pronostic la línia recta no es la mes curta! Més que res per què la terra no es plana, es gairebé una esfera, per això surt millor fer una “mica de volta”. Si no us ho creieu llegiu el post de me gusta volar.
Ranking amb els 5 pitjors menjars d’avió.
10 avions militars que no van arribar a quallar. Com per exemple aquest HZ-1 Aerocycle
I acabem amb l’espai aeri europeu reiniciat després del nuvol de gas del volcà islandès (aquest blog sempre portant noticies fresques…)
En els mapes que surten els avions volant al moment veig que es prescindeix de tot allò que queda per sota dels Pirineus… no serà per aeroports!!!
a qui li importa el què passi per sota dels pirineus?
Haha! Ben vist, porquet
Vas molt amb avió tu?
últimament més del que voldria…
Els fracasos militars són interessants, però ens deixes el millor. Aquest aerocycle és fantàstic. Jo aniria treballar amb això; però anirira amb compte de no caure i que les aspes em tallessin per la meitat. Et deixo, que m’ha entrat gana en veure els menjars sibarites dels avions. Bon profit.
El militar, com diu en Crític, és especialment interessant, malgrat que fa una certa angúnia. Ara, volar és la millor cosa del món! :)
Em vaig assabentar d’això de les trajectòries dels avions en el llibre de Hawkings, és força curiós. Per això aeronàutica no deu ser una carrera fàcil que diguem…
val més que no sigui fàcil, que sinó després…
Al següent post fica uns rankings de pitjors velles cutres tossint en supermercats, pot resultar molt útil amb el clima actual.
P.S.
El primer dibuix em pensava que era d’un parapent… hahaha
et deixo per tu el post de les velles tossint, fa més pel teu bloc…
Jo amb la que m’he trobat el dissabte en tinc més que prou. El veritable assessor de situacions insolites es diu 007, i aquest bloc està marcat amb el seu número. Endavant, doncs!
Un dia vaig agafar un avió… i no ho he tornat a fer, mira que no anar en línia recta!!
només 1 dia? com t’ho vas fer tornar?
L’entrepà de pernil (o el de formatge, depèn del dia) d’Air Berlin, acompanyat del típic te que no pot faltar i del suc de poma que tampoc, em sembla deliciós. Si a sobre em posen un capítol de Mr. Bean (vist 2.754 vegades, però m’és igual), el moment és g a i r e b é orgàsmic. Hmm…
hi ha gent feliç amb poca cosa…
Quan vaig en avió, no vull saber res de física, ni d’aeronàutica, sinó que arribi bé a destinació.
Molt interessant l’aparell militar que no va quallar (el de la foto). Si haguessis fet aquest post fa un temps, hagués aprofitat per demanar-me’l per Reis.
Quina tela! He trobat molt interessant això dels avions de guerra frustrats, però encara més el tema de la línia de vol dels avions. No ho sabia pas, tot i que he fet un vol transatlàntic i tenia present que la línia era corba… creia que era per temes de corrents de vent o alguna cosa així, no per distància! Encara no ho he acabat d’entendre, però quan agafi una bola del món ho intentaré de nou.
Pons’s blog, ensenyant física des de fa més de 6 anys
L’aerocycle potser no va quallar, però la pastaradeta de pilot quan aquest va ensopegar amb l’hèlix segur que va quedar ben homogènia i sense grumolls.
segur que volien despedir aquell home i no sabien quina excusa trobar…
amb tant avió volant no ens caurà algun damunt el cap?
els pilots son bons professionals, no pas com els capitans de vaixells…
Bé, això que no volen en línia recta s’arreglaria si els mapes no fossin una deformació de la realitat. De totes maneres, per volar en línia recta recta de debò entre la costa est dels EUA i Japó s’hauria de passar per sota terra.
of course!
A París estem col·lapsats d’avions! :D
[…] Cas típic 1195 Avions […]
[…] Avui recupero el CT1195 […]