Ens ho vam passar bé amb el cas típic 1255, no? Doncs avui repetirem i farem una cosa semblant. Com que ja teniu per la ma això de calcular la insulina ho farem al revés. Haureu de deduir quin es el nivell de glucèmia que vaig marcar segons la dosis d’insulina que em vaig injectar i el que vaig menjar ahir.
1) 6 unitats d’insulina Novorapid. Cafè amb llet amb sacarina i entrepà (80 grams aprox) de llonganissa, tomàquet i oli.
2) 7 unitats d’insulina Novorapid. Ensaladilla russa (110 grams aprox) amb tot el que porta una ensaladilla russa, maionesa inclosa. 4 salsitxes de pollastre, no massa grans. Una taronja.
3) 8 unitats d’insulina Novorapid. Arròs a la cubana (90 grams aprox) amb un ou ferrat i pa (50 grams aprox) i una mandarina.
Sí, sí, es molt complicat encertar el nivell exacte de glucèmia, però la gracia es justament aquesta, divertit, oi? Apa, teniu tot el cap de setmana per pensar-ho. Dilluns 7 21 (coi de reprogramacions de posts) de maig tindreu el post amb les respostes.
Has oblidat especificar que la diabetis és tipus 1, vigila que al noi no li agrada la tipus 2!!
No puc encertar cap glucèmia, no conec les unitats d’insulina Novorapid. No sé si dir ho sento o no.
per suposat!! això la gent ja ho sap!! ho ho hauria de saber… de fet, fas bé recordant-t’ho.
Noooooo, mates nooooooo!!!!! Ara m’hauré de passar el cap de setmana sencer fent càlculs. Adéu a la meva vida social.
quina vida social?
casi m’explota el cap
Vigila que no embrutis el bloc amb trossets de cervell esclatat. Aquí tots som molt nets!!
Ens podries dir la teva darrera xifra hemoglobina glicada? És per tenir una referència més i saber si normalment estàs en els límits normals o no.
Ja que hi estàs posats, ens dius quant peses?
La meva ultima glicada era de 6,2
El pes no es pregunta a noi edat de merèixer com jo!
Jo em traslladaria a viure al costat d’un hospital amb un servei d’urgències molt bo… sospito que el necessitaria fer servir sovint :-(
O bé, contrataries al Pons perquè et faci els calculs i et digui la dosi exacte. Segur et sortiria més a compte pagar-li al Pons que no pas a l’hospital.
Queda clar que has de ser metòdic per pebrots… o informàtic…
o les 2 coses ;)
El Pons és un factòtum de veritat. Visca!!
UF, jo amb aquests problemes de mates… és com aquell de “on es creuaran dos cotxes que han sortit a tal hora i que van a tals velocitats…” seria incapaç…o ho aprendria per força, està clar.
o moriries en l’intent…
Si aquesta temporada m’he descomptat comptant els gols del Messi em veig impossibilitat per a poder fer aquests càlculs sense una bona HP a mà!
No et punxis, vull dir, no et tallis… agafa una HP.
Això de fer aquests càlculs ha d’evolucionar, s’ha de trobar una manera fàcil, ràpida i fiable per fer els càlculs.
ja existeix, es diu sisè sentit diabètic
Sembla que només els capacitats per a fer càlculs diabètics pateixen la malaltia. La ignorància és, un cop més, felicitat.
La malaltia també ens fa més sexys