Avui tocaria oferir-vos el guanyador de l’últim enigma i anunciar-vos un nou enigma. Però donat que ningú l’ha encertat i que suposo que serà que amb l’excusa de l’estiu la gent marxa de vacances i s’oblida de tot i no té ganes de pensar, us dono una setmana més per endevinar l’enigma de les corbates. Recordem l’enigma per si us fa mandra prémer l’enllaç anterior:
3 corbates blaves costen 20 euros. 2 corbates grogues i una vermella costen 20 euros també. El senyor Blau, el senyor Groc i el senyor Vermell compren entre els 3, 30 corbates per 300 euros, triant cada un les corbates del color del seu nom, i com a mínim s’emporten 1 corbata.
El senyor Verd ha pogut saber els nombres respectius de corbates comprades per els senyors Groc, Vermell i Blau, sabent simplement que un dels 3 nombres era igual al nombre de corbates verdes que ell tenia. Qui ha comprat mes corbates? el senyor Groc o el senyor Blau?
Vist que es complicat, com a pista us diré que la segona part de l’exposició de l’enigma es tan o més important que la primera. Ja podeu posar-vos a utilitzar això que guardeu dins del crani.
Per cert, recordeu que al ser una enigma repetit, no deixaré 2 setmanes fins al proper enigma sinó tan sols una setmana.
Com ja ho he dit abans, 3 corbates blaves no poden costar 20 euros. Ni que siguin amb ratlles o quadradets! 3 corbates blaves mai no costaran 20 euros dins del sistema economic d’aquest planeta. Mai!
Em nego perdre més temps amb un problema erroniament enunciat. És igual si es diu enigma o caça-gossos, tothom sap que els fantasmes només existeixen en algunes ments.
I si pujo el preu de les corbates, què tal?
3 corbates blaves costen 60 euros. 2 corbates grogues i una vermella costen 60 euros també. El senyor Blau, el senyor Groc i el senyor Vermell compren entre els 3, 30 corbates per 900 euros, triant cada un les corbates del color del seu nom, i com a mínim s’emporten 1 corbata.
El senyor Verd ha pogut saber els nombres respectius de corbates comprades per els senyors Groc, Vermell i Blau, sabent simplement que un dels 3 nombres era igual al nombre de corbates verdes que ell tenia. Qui ha comprat mes corbates? el senyor Groc o el senyor Blau?
Ostres… Demà tornaré a començar…
A mi, ni que em donessis tot un altre estiu per pensar.hi…
L’única informació que hi veig en la segona part de l’enunciat és que UN dels tres nombres és igual al del senyor Verd. És a dir, que no en són dos ni els tres. I això ja quadrava amb la meva solució, que entenc que és una solució correcta al problema.
Bé, no del tot. He vist que m’he equivocat en un número. Torno a donar la meva solució sense l’error que he vist:
6 blaves (6,67*6= 40 euros), 8 grogues (2,5*8 = 20 euros) i 16 vermelles (15*16=240 euros). Total, 30 corbates i 300 euros.
La veritat es que sembla que la teva solució encaixa força bé, però no es la solució que estava buscant :P
Com que 6.67?? Com que 6 amb 67?! Una corbata blava no és 6 amb 67!
Jo encara hi estic de vacances… i les vacances i les corbates no acaben de quadrar.
(Sí, admeto que és una excusa per no posar-me a fer càlculs a aquestes hores)
M’ho haig de pendre com una venjança per no haver participat en la endevinalla del teu post 1500?
I ara!!, si jo no sóc gens rancuniós… per cert, encara ets a temps de participar-hi.
Digues la veritat, no tens la capacitat per calcular el preu d’una corbata blava!!
Només cal que diguis el preu de les corbates blaves que anaven 3 a 20 euros. Si creus que pots!
No em faràs caure en la trampa, AHSE, és evident que 3 corbates, siguin blaves o amb ratlles o de quadradets, no poden costar de cap manera 20 € en el sistema econòmic d’aquest planeta. Mai!!!
Ja m’has donat una distracció per la mitja horeta de tren de tornada. Aquest vespre dic alguna cosa!! (O no!)
ja veig que ha sigut que no…
Uff, ja m’he fet un lio i si no hi ha una solució única i tot pot ser relatiu…Em rendeixo. Espero que no sigui una raonament del absurd!
el dimarts vinent ho descobiràs ;)
[…] La solució del enigma anterior: Com que el senyor verd ha pogut saber els 3 números de corbates sabent tan sols que un d’ells era igual al nombre de corbats verdes que ell mateix tenia. Per tan en totes les solucions possibles apareixen almenys 2 vegades nombres del 1 al 27, per tan el senyor Verd no hagués pogut deduir res, llavors com que el número 28 només pot aparèixer una vegada, i es el cas que el senyor Vermell compri 28 corbates, llavors el senyor Verd té 28 corbates, per tan el senyor Groc i Blau només han comprat una corbata El guanyador es: A falta de ningú millor a qui donar-li el premi li donarem al Sergi […]