Cas típic 1782: noi li agrada noia, noi li agrada pasturar ovelles

Posted: 2013-12-03 in Entreteniments

La solució de l’enigma de fa dos setmanes:

Un vaixell que surti de Barcelona trobarà en el mar els 6 vaixells procedents de Nova York i a més a més el que surt al mateix temps que ell, es a dir 7. També trobarà als vaixells que van sortir de Nova York, un dia, dos dies, … sis dies després de la seva pròpia partida. Trobarà al vaixell que parteix 7 dies després de la seva partida de nova York, però aquest ja no compta. En total es : 7 + 6 = 13

Guanyadora: Montse

L’enigma d’aquesta setmana:

Pere, un pastor comprova que si multiplica el nombre de ovelles per el nombre d’ovelles menys una, això es igual a 15 més la seva edat per les ovelles menys 2. Quina es la edat d’en Pere?

Anuncis
Comentaris
  1. Mireia ha dit:

    acabo d’escriure una equació moníssima que no sé com resoldre. Potser ho intentarépel compte de la vella que acabaré abans

  2. ahse ha dit:

    Em sembla que a la Montse fins ara li havies dit que no… què va passar d’un dia a l’altre perquè canviessis d’opinió?

  3. XeXu ha dit:

    Els pastors tenen molta pinta de posar-se a fer equacions de bon matí…

  4. Ja tenia jo clar que les matemàtiques no eren lo meu, però acabo de obtenir el certificat de incapacitada total per els números :(

  5. Montse ha dit:

    Viscaaa!!! :D :D :D Això explica per què aquest matí he sentit una ovació en llevar-me i m’han caigut 4680 euros de confetti a sobre ;) Mira, m’ha agradat tant que ara mateix faig propostes per això d’en Pere:
    1) Tinc un cosí de 20 anys que és mig ximple, així doncs, en Pere en deu tenir 40 (no, no, no, ho sento, aquest acudit és molt vell).
    2) En Pere, tingui l’edat que tingui, necessita una parella estable ara mateix (ejem… quan dic estable em refereixo a algú amb estabilitat, no que visqui estabulada)
    3) … Deixa’m una estoneta que alguna cosa se m’acudirà :-?

  6. McAbeu ha dit:

    M’hi he barallat força estona, fins que m’he adonat que una vegada plantejada l’equació hi ha un resultat que sembla saltar a la vista.

    Si diem O al nombre d’ovelles i E a l’edat del pastor i he entès bé l’enunciat tindrem que:

    O · (O – 1) = 15 + (E · (O – 2))

    I per tant veiem que un resultat possible és E = O = 15. És a dir que en Pere té 15 anys i 15 ovelles.

  7. Total credibilitat a en Mac :)

  8. jpmerch ha dit:

    L’ahse té raó, és molt jove per a tenir tantes ovelles. Té 15 anys i 1 ovella.

    • ahse ha dit:

      Una solució més creible! Voto per a jpmerch ^^

      • McAbeu ha dit:

        Hauríeu de confiar més en els joves emprenedors d’aquest país. :-DD
        No sé si algú que només té una única ovella es pot considerar “un pastor”, però matemàticament parlant en JPMERCH té tota la raó. Està clar que les equacions de segon grau tenen sempre dues solucions possibles i que jo no hi vaig pensar quan vaig donar la meva resposta.

        • Pons ha dit:

          De fet a l’enunciat no pregunta res sobre el nombre d’ovelles, només ens importa l’edat del pastor. Ves a saber per quines obscures intencions…

        • ahse ha dit:

          Però què estàs dient!! Tothom aquí confia en el Pons, _el_gran_ Pons, un jove molt emprenedor d’aquest país, el qual no té ni una pota d’ovella, només en té un peix. T’ho pots imaginar, això? El gran Pons al costat d’una peixera??

          Com se t’acut, llavors, que un adolescent qualsevol, podria arribar mai a tenir als seus miserables 15 anys Quinze Ovelles!

Comenta que es gratuït, de moment...

