Cas típic 1892: noi li agrada noia, noi s’avorreix dels enigmes

Posted: 2014-05-06 in Blog, Entreteniments

Primer de tot la solució de l’anterior enigma:

La longitud del camp del Joan ve donada per la següent equació:

x^3 – 5000^2 – 25019x – 30030 = 0

Les arrels dels quals son: -2, -3 i 5005. Llavors descartem les negatives i tenim que la longitud del camp del Joan es 5005m, llavors la del Pau es 8303m. Llavors només ens queda resoldre la equació següent:
8303 * p = 5005 * q -+1
Segons el mètode general de resolució d’equacions d’aquest tipus va ser donat per Bachet de Méziriac (el qual jo desconec). Es troben les solucions següents:
p = 302 i q = 501 o bé p = 4703 i q = 7802

La segona longitud no es convenient ja que la amplada del camp del Joan ha de ser mes petita que la seva longitud (5005m). Llavors el camp del Pau es més gran.

Guanyador:

I pel què fa l’enigma d’aquesta setmana res… Vist la poca gràcia que fan aquest tipus de posts a la gent, ja m’he cansat dels enigmes. De moment ja no hi haurà més enigmes.
Si voleu saber qui ha encertat més enigmes en tot aquest temps vosaltres mateixos podeu comptar-ho que a mi em fa mandra i tinc el becari de vacances. Per tan, com que no hi ha recompte no hi ha guanyador ni premi ni res, per tan em sap greu per ell/a sigui qui sigui, ejem …. cof cof … McAbeu.

Anuncis
Comentaris
  1. XeXu ha dit:

    A banda de la dificultat dels enigmes, que estan per sobre el meu abast, era evident que guanyaria en Mac, en aquest joc era impossible competir…

    • ahse ha dit:

      Millor dona-li les gràcies al Pons per haver-los tret! S’ha de mostrar una mica de gratitud ^^

    • Pons ha dit:

      si com a mínim ho haguessis intentat…

      • XeXu ha dit:

        Últimament no ho intentava, ho reconec. Però va ser després de la frustració de veure’m incapaç de resoldre cap enigma. Que sóc bioquímic jo! Amb prou feines recordo com es resol una equació simple…

        • Pons ha dit:

          no volia ser jo el que t’ho digués, però el gremi de bioquímics està decebut amb la imatge que estàs donant :P

        • XeXu ha dit:

          A mi demana’m que et co-transfecti plàsmids de cadena pesada i lleugera en 293F per expressar anticossos monoclonals i jo t’ho faig. Els càlculs són sumes i restes, no integrals per parts!

  2. ahse ha dit:

    És una gran veritat que aquest bloc no necessita enigmes per sobreviure. Visca el Pons! La seva saviesa és per damunt de qualsevol enigma!

  3. McAbeu ha dit:

    Mira que no pensar en el mètode de resolució de Bachet de Méziriac, on tindria jo el cap?… ;-D

    Ja n’hem parlat així que repeteixo que em sap greu que facis desaparèixer els enigmes del teu blog però que també ho entenc donades les circumstàncies. Així que gràcies per haver-me deixat jugar tot aquest temps i no pateixis pel premi que no n’esperava cap (envia’m la cistella de Nadal una mica més completa aquest any i ja farà el fet) :-))

    • Pons ha dit:

      Bachet de Méziriac s’està removent a la seva tomba, si es que encara queda alguna cosa per remoure’s.

      A mi també em sap greu cancel·lar lo dels enigmes, però aquest bloc es deu als seus comentaristes, encara que a vegades no us ho sembli.

      Ja et vaig dir que el tema de les “cistelles” millor parlar-ho en privat…

  4. Pons ha dit:

    Fins hi tot el cas típic on anuncio que abandono els enigmes té poc èxit, imagineu si es negatiu l’efecte d’aquests posts!

    • McAbeu ha dit:

      Segurament no ho pretenies, però ara m’has fet gràcia. ;-)

    • ahse ha dit:

      La majoria dels lectors deu estar molt avergonyida per veure que el Gran Pons ha decidit treure els posts d’enigmes per la seva falta de col-laboració. Estaran amagats dins d’algun racó de bloc propi esperant que ningú no els vegi!

  5. […] ahse on Cas típic 1892: noi li agrada noia, noi s’avorreix dels enigmes […]

Comenta que es gratuït, de moment...

