Cas típic 1939: noi li agrada noia, noi li agrada la sisena temporada del Mentalista

Posted: 2014-07-18 in TV

La sisena temporada del Mentalista es la millor de totes fins la data. De fet, la intriga del capítol 6 fa que sigui el millor capítol no de la temporada sinó de tota la sèrie. Qui serà el John el Rojo? Per fi ho descobrirem? Apostes? Jo ja ho se xD Però la veritat, jo havia apostat per aquell, perquè per lògica havia de ser aquest. Era el que tenia més números, i quan tot està clar que apunta cap a una altre, tan clar que m’ho vaig creure vaig pensar que no l’havia encertat, però si que l’havia encertat ^^
Preparats per llegir alguns espoilers de la primera meitat de la temporada? Es la temporada on finalment es carreguen el John el Rojo. Es la temporada on es casen la Grace i en Wayne i fins hi tot tenen un fill. Les altres cinc temporades han estat perdre el temps amb casos normals. Però després de cinc temporades i mitja per fi s’han carregat el John el Rojo! No recordo cap sèrie que els hi hagi costat tant agafar el dolent del primer capítol.
El més curiós de tot es que el que hauria de ser un final de temporada tot just es el capítol 8. Després, no se que coi fan, però després d’un parell de capítols estranys de transició aconsegueixen que sigui pràcticament la mateixa sèrie de sempre, però en un altre ambient, però exactament el mateix, canviant la Brigada Criminal pel FBI que mola una mica més. No dic que no estigui bé, però després de l’inici de temporada bo, com que li falta substància… Bé, potser m’he precipitat en dir que es exactament el mateix, si haig de ser més exacte, després del canvi de meitat de temporada sembla que torni a haver-hi capítols mono-cas auto-conclusius i prou, però de fons, en els últims minuts del capítol, o al principi, o entre mig, et posen una misteriosa trama general perquè t’enganxis, com son de rebuscats, eh? I a mida que avança aquesta trama general cada vegada té més importància i fa apuntar que aquesta sisena temporada ja serà la última. Si m’equivoco i fan una setena temporada estaran allargant la sèrie massa. Espero que em facin cas, que jo domino d’aquestes coses…
363342
Es curiós com al cap de poc del punt d’inflexió sembla que tot torna a ser equivalent a lo de abans, però no! Van veure que el mètode de principi de temporada va funcionar i tornen a la tàctica de tenir varis sospitosos igual que amb el John el Rojo. Originals? No gaire, vist això, fins hi tot jo podria ser guionista… Però aquesta trama general queda inconcussa, quan s’acosta el final real de temporada sembla que s’oblidin de tot això i es fiquen amb un altre tema. Eo? Hola? Que se n’ha fet de la organització secreta a la ombra? Que m’he perdut algun capítol on la desmantellen? Simplement deixa d’aparèixer.
Què hi ha sobre la tensió sexual entre en Patrick i la Lisbon? Doncs això ho exploten sobretot al final de la temporada. A veure, imagineu la situació, ell es guapo i llest, ella es guapa e intel·ligent, porten 6 anys treballant junts i mai no ha passat res? Què ens hem de creure? Que això es com el Mulder i la Scully de Expedient X? Al final ha de passar alguna cosa! I mira que ja hem coneixeu que jo no soc gens partidari de les situacions romàntiques, però quan es necessari es necessari.
Tal com acaba l’últim capítol hauria sigut una manera perfecte ser no solament final de temporada sinó final de sèrie, però sembla que hi ha programada una setena temporada. Vaig dir que no miraria més temporades del mentalista, però tal i com acaba com a mínim hi haurà curiositat per veure el primer capítol de la temporada 7. Però repeteixo, penso que no hauria d’existir aquesta setena temporada, però ja que la fan el primer capítol s’haurà de veure i a partir d’aquí ja decidiré si la deixo o no.
[Cho i Patrick]

– ¿Cual es el plan?
– Si intentan matar-me disparad.

BCPP:Roselles

Anuncis
Comentaris
  1. ahse ha dit:

    Pons’s blog, encertant protagonistes des de 2006 ^^

    (els spoilers a la tarda)

  2. XeXu ha dit:

    Però encara fan aquesta sèrie?? Ostres, jo vaig veure només uns capítols quan van començar a fer-la per la tele i el prota em va semblar tan soso i patata que no m’hi vaig enganxar. Si tan mentalista és per què li costa tant resoldre els casos? Tot s’ha de dir que havia vist el paio en una sèrie insofrible anterior que es deia, si no m’equivoco, El guardià, i el paio era igual d’inexpressiu que allà. L’altre dia parlant de Kevins Spacey i avui d’aquest… quina diferència…

    • Pons ha dit:

      Li costa resoldre els casos? Pregunta-li a un poli real si amb 40 minuts es capaç de resoldre un cas xD

      El guardià es força més fluixa, els meus pares l’havien començat a veure-la però es van avorrir. En canvi el mentalista va venir després de les classes d’interpretació i té més gràcia l’home.

    • ahse ha dit:

      Són els teus gustos dolents! Si el Pons l’està veient és una bona serie, desenganya’t ja!

      • XeXu ha dit:

        Estadísticament, això que dius AhSe, no pot ser. En Pons mira tantes sèries que no totes poden ser igual de bones. Això vol dir que n’hi ha de millors, i n’hi ha de pitjors, tot i que totes puguin tenir un cert nivell. Doncs bé, aquesta és de les pitjors segur.

        • ahse ha dit:

          El Pons està per damunt de qualsevol estadística!! Si el Pons pot mirar una certa serie, és que aquesta té el mínim de qualitat necessaria per mirar-la. ^^

  3. JOMATEIXA ha dit:

    Jo em vaig enganxar al protagonista quan feia la sèrie “el guardian” http://en.wikipedia.org/wiki/The_Guardian_(TV_series), allí ja estava bé que fos molt seriós i soso. A El mentalista vol ser més graciós i al principi el veia raret, però m’hi vaig enganxar igualment.

  4. Xavier Pujol ha dit:

    D’aquesta sèrie sí que he vist algun capítol. Fan bona parella. Aviso que “John el Rojo” no és el Joan Roig. I encara menys el Joan Reig.

  5. Roselles ha dit:

    De nou, una de les series que tampoc segueixo cronològicament (algun temps si que ho vaig fer), però m’agrada veure quan l’enganxo. Suposo que van decidir que això de John el Rojo durava molt i que ja era hora de tancar el tema, tot i que per mi no li van treure prou suc al dolent (trobava a faltar més presència), i es resol tot de forma precipitada (si, precipitada, encara que triguessin 6 temporades). Per mi han sigut els capítols menys interessants de la sèrie, tot i que tenia interès per veure com acabava tot.

    Simon Baker, aix… Jo el veia a El guardià, que no m’entusiasmava molt la sèrie però la feien a hores que no trobava res més per veure. Després el vaig veure a La tierra de los muertos vivientes, molt guapo però seguia sent més serio que un kgarro. A El diablo viste de Prada se’l veu distés, somrient, i aix… i aquí al Mentalista és tal com m’agrada, sovint amb un somriure (quin somriure!) i punyetero, com a mi m’agraden hahaha

    La Lisbon m’agrada molt. No és una top model que persegueix als dolents amb talons d’agulla i és intel·ligent sense ser poc creïble. Tot i així li manca feminisme (t’has fixat com camina?), com la Rizzoli de Rizzoli & Isles. No sé perquè una protagonista a la tv no pot tenir un terme mig, o ha de ser superfemenina o ha de ser mig homenot. Però bé, és només una observació, perquè a mi ja m’agrada com és.

    No havia plantejat la temporada 6 com el final de la sèrie, suposo perquè no vaig captar-ho així o no ho van donar a entendre. El final de la temporada, entre ells dos, crec que es resol precipitadament, i no dic més perquè no sé si ja he dit prou spoiler.

    Mira, quasi faig un comentari més llarg que el teu post hahahaha

    • Pons ha dit:

      Els capítols del John el Rojo els menys interessants?! A veure si tenim un concepte diferent de interès tu i jo….

      Simon Baker, la fantàsia de les dones de mitjana edat :P

      No, no m’he fixat com camina la Lisbon xD A mi també em cau molt bé sent com és.

      Es aquesta precipitació del final de temporada la que fa que l’espectador vulgui veure la temporada 7, sinó no hi hauria cap alicient.

      • Roselles ha dit:

        Bé, tens raó, no són els menys interessants, però la temporada en si no m’ha agradat gaire. En Rigsby i la Van Pelt pel seu cantó, en Cho per l’altre, i la veritat, no són una gent gaire carismàtica, ja em sobren. Molen més els secundaris: la Summer, la Lorelai, en LaRoche… (no diré cap spoiler sobre ells).
        I la nova gent també em sobra, bé, potser l’Abbot, el jefe, és el que es salva una mica.

        I no cal ser dona de mitjana edat perquè t’agradi en Simon Baker :P (aquesta te la tornaré)

    • ahse ha dit:

      I com se suposa que ha de caminar una superfemenina? :-P

  6. El mentalista és una sèrie que sí que m’agrada, he vist en ella moltes coses reals de la psicoanàlisi tot i que de vegades es barregen amb la psicologia o altres branques del món psi.
    Però en termes generals m’agrada com tracten els casos, m’acosta al món psi des d’una òptica del llenguatge i no des del determinisme que malauradament domina hui el món psi.

    Vicent

  7. Clidice ha dit:

    La vaig seguir una mica, però em vaig avorrir com una ostra amb tant de John el Rojo amunt i avall. A més, per què els de les sèries es pensen que la tensió sexual passa perquè ambdós protagonistes semblin monjos de Montserrat (els clixés americans solen ser d’allò més puritans). També em pregunto perquè les dones policies seeeeeempre tenen un passat torturat amb el pare. Algú hauria d’anar a cals americans a cremar-los tots els llibres d’en Freud, colla de pesats.

    Ah! i a servidora, de mitja edat, no li fa ni fred i calor aquest senyor amb aquest vestit rebregat que deu fer pudor de suat i de peus. Ecs! Per a mi li falta un pam de talla, ser morè i canviar de vestuari. És clar que aleshores no hi cabria al sofà aquell …

    Potser que em torni a mirar en Magnum, de quan en Tom Selleck estava de bon veure (i no com ara que fa aquella sèrie de família-fatxa-policies)

    • Pons ha dit:

      Sempre tan especial, sempre destacant de tothom. Ja va bé, perquè si a totes us agradessin els mateixos homes hi hauria molta descompensació :P

      Com a mínim vas començar a mirar la sèrie, algo es algo…

    • ahse ha dit:

      Un bon dia el Pons publicarà la Biblia de les Series: llavors ja no tindràs escusa de no mirar les series que el Pons recomana i apagar la tele quan et volen colar de les endimoniades. ^^

  8. ahse ha dit:

    Més val doncs que els productors de series contractin al Pons per fer de guionista, director i factor decisiu a l’hora de terminar els allargaments. Flipo pensant en la negligència d’aquesta gent! Què poden estar esperant?! Per què no busquen un expert? Potser no llegeixen el Pons’s blog??

    És ben obvi que sense el Pons no saben com construir el trama. On s’ha vist posar una organització secreta a la ombra al principi d’una temporada i fer-la desaparèixer com si res? Qui pot ser el descervellat que no sap aprofitar una tensió sexual entre un noi guapo i llest i una noia guapa i intel·ligent – si fos un noi guapo i intel·ligent amb una noia guapa i llesta encara! però una noia guapa i intel·ligent! això no es pot deixar de banda com si res!! – que hi porten 6 anys treballant junts sense fotre res… De les frustracions només poden viure els psicòlegs, la gent normal no aguantarà aquest tipus de situacions ni molt menys les pelis que les proposen! On arribarem a parar! Que preguntin al Pons abans de venir amb més ^^

  9. Com poden fer set temporades d’una mateixa sèrie?? Aquests americans són uns cracs.

  10. […] trobem amb en Owain Yeoman que intrerpreta a l’agent de la brigada criminal Wayne Rigsby al Mentalista. No es l’únic que conec, també surt en Michael Kelly que es el cap de gavinet d’en […]

  11. […] en Patrick Jane? Qui? Sí, home sí! El Mentalista! Ah! Pensava que havies dit que ja no miraries més aquesta sèrie! Sí que ho havia dit si, però m’he assabentat que la setena es per fi la […]

Comenta que es gratuït, de moment...

