Cas típic 2008: noi li agrada noia, noi li agraden els finals de sèries

Posted: 2014-11-05 in TV

No crec que ningú es sorprengui si dic que m’agraden les sèries. Una de les parts més importants d’una sèrie es el capítol final. El final marca si tot el camí recorregut per la sèrie ha valgut la pena o no. Es molta responsabilitat, per això es tan important que la sèrie tingui un bon final. Avui us porto un rànquing dels 10 millors finals que he vist, ordenat de menys bo a més per tal de donar més emoció. No patiu, la part dels espoilers està convenientment delimitada.

  • 10- Roma: La veritat, Roma es una mica per completar i fer el rànquing rodó amb 10 posicions ja que no recordo el final amb exactitud. [Inici Espoilers] Se que les coses acaben força malament pels nostres dos protagonistes tot i que no morien, ja se sap, en general la vida romana no era gens fàcil. [Fi Espoilers]
  • 9- House M.D: Després de molts anys maltractant psicològicament els pacients però salvant-lis la vida al últim moment en House acaba la seva carrera en el mon de la medicina. [Inici Espoilers] Tot a punta a que House acabarà malament, i de retruc en Wilson també, però sorprenentment tot acaba bé. [Fi Espoilers].
  • 8- Frasier: Després de onze anys en antena el millor programa de radio de Seattle abandona les ones. [Inici Espoilers] Al final en Frasier abandona Seattle per aconseguir l’amor que no ha aconseguit en aquests 11 anys de relacions fallides [Fi Espoilers].
  • 7- Band of Brothers: Seguim la història d’una companyia de soldats americans des de la seva preparació fins al final de la segona guerra mundial. [Inici Espoilers] Molts soldats es van perdent pel camí, es el que tenen les guerres, però al capítol final mostra una part de la guerra que molt poques pel•lícules mostren, el xoc de la tornada a la vida civil dels soldats, tot i les ganes de tothom de tornar a casa, després del clima de tensió d’una guerra no es fàcil tornar a la vida civil. També ens mostra la part dels vençuts en un emotiu discurs d’un general alemany. Acabant finalment amb un resum narrat del destí individual de cada soldat.[Fi Espoilers]
  • 6- Breaking Bad: Final del nostre professor de química preferit. [Inici Espoilers] Després d’una evolució de simple professor de química fins a cabró malparit en Walter acaba mort perquè la seva ànima no té salvació després d’haver fet qualsevol cosa per aconseguir els seus objectius sota la premissa que tot val per aconseguir el millor per la família [Fi Espoilers].
  • 5- The Wire: The Wire no es la història d’uns personatges, The Wire es la història d’una societat sencera, i com a tal el seu final no es un final conclusiu. [Inici Espoilers] Al final veiem que tot segueix igual, poden canviar els protagonistes però la roda segueix girant, quan un traficant cau apareix un altre per ocupar el lloc, passa el mateix amb la policia, els competents van escalant posicions en el sistema fins que deixen de ser-ho i es corrompen o el propi sistema corrupte els acaba expulsant.[Fi Espoilers].
  • 4- The West Wing: Haig de reconèixer que The West Wing està en aquesta posició per la sèrie en si mateixa que no pas pel final en si mateix, però també es molt bon final, d’acord? [Inici Espoilers] Acabat el segon mandat del millor president de la història dels EEUU arriba el moment de cedir el càrrec a Santos. Alguns protagonistes segueixen en política, altres s’aparten de la primera línia, sigui com sigui son moments de comiat molt emotius [Fi Espoilers].
  • 3- The Sopranos: El final com a tal no em va agradar, tot i així haig de reconèixer que es un bon final, no per res es un dels finals més controvertits i polèmics de tota la història de les sèries. Si no heu vist els soprano i algú us explica el final teniu tot el dret a matar-lo a sang freda.
  • 2- Friends: Es la millor manera d’acabar una comèdia. [Inici Espoilers] Tothom acaba feliç i aparellat amb qui li correspon, Chandler i Mònica, Ross i Rachel, Phoebe i Mike, Joey i bé… ell feliç en la varietat. El final es emotiu ja que cada parella es separa per seguir el seu camí just abans de fer un últim cafè al Central Perk, on sinó? [Fi Espoilers].
  • 1- Six feet under: Tot i ser una molt bona sèrie té uns quants moments lents i pesats, però sense dubte té el millor final de sèrie que he vist mai. [Inici Espoilers] Una sèrie sobre la mort no podia acabar d’una altra manera que no fos amb la mort. Al final veiem la mort de cada un dels protagonistes començant per la mort d’en Nade i a partir d’aquí es fan servir els salts en el temps de manera cronològica per veure el final de cada un [Fi Espoilers]

Quin es el vostre final de sèrie preferit? Es algun d’aquests?

Anuncis
Comentaris
  1. ahse ha dit:

    Aha, realment m’agradaria saber qui no acaba mort a aquesta vida! És a dir, si la meva ànima no té salvació em moriré, i si la troba em moriré igualment, on hi ha la diferència?

  2. ahse ha dit:

    Per cert, no tinc final de serie preferit. No és cap d’aquests. Ho sento.

  3. ahse ha dit:

    Potser si hauria vist el 6 feet under…

  4. maria ha dit:

    La 1 ( A dos metros bajo tierra) és molt recomanable de série. Sé que em va agradar molt.
    I un final de série…el de Lost. Sé que vaig pensar …un final una mica estrany.

  5. JOMATEIXA ha dit:

    Alguns d’aquests finals els he vist, altres no. Però no m’he pogut estar de llegir els espoilers… uixxx

  6. XeXu ha dit:

    No t’han dit que esplicar el final de les obres està molt mal fet, tant si són llibres, pel·lis o sèries. Quin tio. de totes aquestes només he arribat al final de FRIENDS (2 cops) i de The West Wing. Bons finals per bones sèries. Què estrany, no inclous el final de Lost? D’aquesta només vaig arribar a la 4a temporada.

    • Pons ha dit:

      Si avises que hi ha espoilers es totalment legal fer-ho, ho han ratificat els teus amics del Tribunal Consitucional…

      El final de Lost? Repeteixo, avui tracto bons finals, no pas de finals famosos.

    • ahse ha dit:

      Intentes donar lliçons al Pons sobre com fer els posts???

  7. Neguema ha dit:

    Haig de dir que tot i que tampoc critico massa els finals, em costa que m’agradin. El de “como conocí a vuestra madre” em va agradar, tot i que crec que no haurien d’haver allargat tant la sèrie.
    I tot i que segurament no m’ho donaràs per bo, tot i que és una sèrie de capítols autoconclusius, tant el final del capítol “the national anthem” (1a temporada) i el de “white bear” (2a temp) de black mirror son brutals, que et deixen sense paraules durant bastants minuts fins que llavors comences a despotricar perquè una part de tu sap que podria ser possible. Si no l’has vist, mira’t aquests en concret, els altres no tenen tan nivell però igualment també valen la pena.
    I per últim, el final de death note, genial, previsible segons com però a mi em va encantar.

    • Pons ha dit:

      En serio et va agradar el final de HIMYM?! En aquest cas et recomano fervorosament no perdre’t el post de demà ;-)

      Contar els capítols autoconclusius de black mirror com a final de sèrie? Es una broma? Per altra banda he vist els 6 capítols de black mirror. Els que dius son els millors de la sèrie junt amb el “The Entire History of You”, que el veig com el més probable de tots en un futur proper, i el més problemàtic per tothom.

      No he vist Death Note. Tinc una aversió sense cap fonament lògic contra l’animació, especialment la japonesa.

  8. Xavier Pujol ha dit:

    Pons, ens pots avançar el final de “El Crack”?
    Si li demanes al Joel Joan, a tu te’l dirà…

  9. Neguema ha dit:

    Si, em va agradar, potser en un primer moment vaig pensar:cabrons (en els blocs hi ha horari infantil?) però amb el temps, li vaig trobar l’encant, un cop ho penses i reflexiones, crec que no podia acabar d’una altre manera. Realment el vaig trobar molt bonic, tot i que sigui cursi dir-ho, però no ho se, molt maco, molt sensible. Suposo que cadascú amb la seva vivència dona una importància i un significat diferent a les coses, i a mi em va dir molt, sé que va ser molt criticat, no tant com el de lost, evidentment, però sé que a la gent no li va acabar d’agradar.

    I no, no és cap broma, com contes el final llavors? No té final doncs? Una sèrie tan bona com aquesta té varis finals, tants finals com capítols… XD
    Ostia, el de Be right back, és molt heavy i crec que totalment plausible en l’actualitat, parlo de la primera versió, no del robot final es clar. Per cert, vaig llegir que tindríem un capítol especial dintre de poc.

    Jo no miro anime, no em diu re, està clar que en el seu dia vaig veure bola de drac, entre d’altres, però un cop pasada l’adolescència ja no em va interessar més. Tot i així, ma germana em va menjar molt el tarro per a que la mirés, i anys més tard se li va unir un colega, i al final vaig acabar per començar-la, i em va molar molt.

    I ja callo, que m’enrollo massa i semblarà una entrada en comptes d’un comentari…XD

    • Pons ha dit:

      Jo també hi he reflexionat molt, i miris d’on ho miris el capítol final de HIMYM es un despropòsit.

      Les sèries que tenen capítols totalment independents com black mirror son més semblants a pel·lícules que no pas a sèries.

      Jo no tinc cap germana que em mengi el tarro…

  10. Joan ha dit:

    Em sembla un bon post, més que res perquè sabent els finals ja no cal que les vegi.

    Nota : vaig mirar el primer capítol de breaking bad i…ho sento però no em va enganxar. En canvi, la FOX va i suspen la segona temporada de The Mob Doctor per un tema d´audiència ! No ho entenc…

    Nota (2) : Per a mi la millor sèrie que he vist mai és Doctor en Alaska. Si no l´has vista, te la recomano.

    Salut, Pons.

    • Estranger ha dit:

      Se m´ha escapat un altre pseudònim que faig servir de tant en tant, abans. T´ho comento perquè comptabilitzis bé els meus comentaris – de cara al 3.000, més que res…-

    • Pons ha dit:

      Qui et mana llegir el final si no has vist la sèrie?! Ets un suïcida! (de series)

      Breaking bad va in crescendo. Com et vols enganxar amb un sol capítol?! Com a mínim has de veure la primera temporada, que de fet es la més fluixa.

      Doctor en Alaska: Drama. Vida rural Naturaleza. Medicina. Amistad => Bufff no pinta per mi això. A part que son 110 capítols! I del 1990! Quina mandra!

  11. ignasioliveras ha dit:

    Eps! No l’has encertat amb Roma… ja veig que no vas arribar al darrer capítol! No sé si és un bon o mal final però a mi la sèrie em va encantar, especialment la primera temporada que acaba amb la mort de Juli César, un paper espectacular!

    Pel que fa a The West Wing comparteixo que és un bon final tot i que veient com va el final de la sèrie real d’Obama…

    I dels Soprano havia sentit tants comentaris sobre que era un fiasco de final que em va encantar, tot i que durant un parell de dies vaig estar pensant si s’havia espatllat la gravació…

    • Pons ha dit:

      Bé tens raó, amb Roma l’he encertat a mitges xD Ja et dic que fa temps que la vaig veure i no la recordava del tot. Estic d’acord, la primera temporada es millor que la segona.

      A mi no em va agradar el final dels Soprano en primera instància, vaig acabar força indignat, però pensant-ho millor, haig de reconèixer que es un final molt adequat per la sèrie.

  12. ricard ha dit:

    Ahir vaig veure el darrer capítol de “Boardwalk Empire”. L’última temporada no havía estat gran cosa però el final està prou ben lligat i eleva el nivell.

    • Pons ha dit:

      Només he vist la primera temporada. Però ara que se que no s’allarga indefinidament fins a la infinitat de temporades es possible que la continuï.

  13. […] millor final? Al CT2008 amb el top 10 dels millors finals us […]

Comenta que es gratuït, de moment...

