Cas típic 2075: noi li agrada noia, noi li agrada netejar el seu ordinador

Posted: 2015-02-06 in Actualitat, Informàtica

El proper dilluns dia 9 serà el dia de netejar l’ordinador! Per posar-vos en ambient avui toca post informàtic.

Voleu un altaveu pel vostre iPod? Que tal aquest? Pesa uns 100 quilos.
500x_wallofsoundnew

Les línies de codi de diverses aplicacions en una bonica infografia
millonoflinesofcode

 

Una altra infografia que compara ordinadors antics amb actuals. Destacant alguns punts:

  • Si l’iPad 2 hagués existit el 1988 hauria estat l’ordinador més poderós del món i s’hagués mantingut fins a 1994 en el Top 5 dels rànquings.
  • Els xips de felicitació de les targetes nadalenques tenen més potència computacional que totes les forces aliades en la II Guerra Mundial.
  • Un TomTom GPS calcula 244 vegades més ràpid que l’ordinador de guiatge del coet Apol·lo de 1966.
  • La PlayStation 4 és 150 vegades més poderosa en càlcul que el famós Deep Blue d’IBM que va derrotar Kaspàrov.

tt-ipad

Una paròdia de com Microsoft canvia el “package” respecte Apple

Per cert, feliç 11111011111! que es el 2015 en binari.

Comentaris
  1. August escrigué:

    Bon dia, Pons! M’ha encantat aquest post. Molt curiós. Sobretot la paròdia de Microsoft respecte a Apple. I és que com a bon usuari d’Apple en sóc un ferm defensor. Ja fa anys que la poma m’acompanya en les meves aventures per la xarxa. I en la meva feina!
    Em miraré amb més calma els altres aspectes del post.
    Feliç 111111101111111! ( em penso que m’he perdut…)

  2. ahse escrigué:

    Quin fàstic el Microsoft, i de bon matí… uffff

    Llavors tinc tot un cap de setmana per preparar-me les tovalloles per netejar l’ordinador, no? Personalment, prefereixo les que s’utilitzen per als vidres, contenen productes més volatils i fan menys pudor. :-D

    • Pons escrigué:

      Tot i no estar a la llista a mi m’agrada la olor dels productes volàtils com ara dissolvents i benzines. Es com una droga barata.

      • Eva A. escrigué:

        Barata? Les i-tovalloles per netejar els androids d’Apple deuen costar uns 2890 euros….

      • ahse escrigué:

        A les perfumeries es poden trobar drogues més car i més eficients. La part complicada és anar provant els efectes de cadascuna per decidir quina va millor per a quin estat d’anim.

  3. XeXu escrigué:

    Quantes línies de codi formen Ahse, concretament?

    El que més m’ha agradat ha estat les comparacions temporals, espectacular això. La Pla 4 més potent que el Deep Blue… M’he imaginat en Kasparov jugant al GTA…

  4. Consol escrigué:

    Aquesta descripció de la potència actual dels ordinadors, Apple concretament, em recorda quan els astrònoms parlen del nombre d’estrelles i de les distàncies entre elles. Tals magnituds m’aclaparen i perdo les referències.
    Per cert, sense que serveixi de precedent en aparells tecnològics, jo també sóc d’Apple.

  5. Neguema escrigué:

    Sóc una inculta en tema ordinadors, informàtica i aparells que no són de l’edat de pedra… què hi farem, no es pot ser perfecte.
    Per cert, no sé per què ultimament no em surt que has actualitzat fins hores més tard que hagis publicat l’entrada, misteris de la vida…

  6. Clidice escrigué:

    Aple? a mi les pomes m’agraden sense mossegar. I el meu pessé el netejo amb el motxu. Ah! i com tothom sap, hi ha 10 tipus de persones, les que saben binari i les que no ^^

  7. jpmerch escrigué:

    Ni un sola menció del ZX-81, del Commodore 64 i la Raspberry Pi.

    Ah!, que tingues un bon 7DF tu també.

    • Pons escrigué:

      ZX-81, del Commodore 64? en quin segles vius?!

      • jpmerch escrigué:

        No t’ho creuràs, però el meu primer programa el vaig fer en fortran 4 i perforant targetes.

      • Clidice escrigué:

        ei! que el meu ZX81 encara està en perfecte estat operatiu. viu, feliç i content, al costat de les meves targes perforades. un respecte pels cabells blancs, o pels bits blancs.

        • ahse escrigué:

          Perdona’m, perø vaig llegir “pits blancs”, i és que anava a preguntar-te per què he de respectar justament als blancs i no als d’altres criteris… quan he tornat a llegir la teva frase i m’he adonat que “bits blancs” no tenia cap sentit.

        • ahse escrigué:

          Apa! Els pits blancs metafora??? No l’entenc…

          • Clidice escrigué:

            els Bits blancs són una metàfora només apta pels que encara treballem en MSDOS i codi ASCII. Vaja, uns carques.

          • ahse escrigué:

            Què tenen a veure els pits amb el MSDOS i l’ASCII???
            Ja que estem, tu creus que el Unicode és el futur del món?
            Potser els xinesos haurien d’utilitzar caràcters xinesos i traduir els llenguatges de programació també, no?

          • ahse escrigué:

            Com diries “printf” en xines?

          • Clidice escrigué:

            El futur del món està en l’entropia o en un asteroide borratxo. Respecte a la traducció al xinès, millor li pregunto a la meva jove taiwanesa quan la tingui a mà.

          • Pons escrigué:

            Avui es un d’aquells dies que em perdo seguint els comentaris del meu propi blog…

          • jpmerch escrigué:

            Jo també he llegit pits. No sé en què estaria pensant.

          • ahse escrigué:

            jpmerch, apostaria que la Clidice va escriure “pits blancs”, va repassar l’escrit, va esborrar el p i en va posar el b per omplir el buid. És la única explicació plausible que tenim per al fet de veure els 2 la mateixa cosa allà on, aparentment, no hi és… Segurament som uns psíquics amb el do de retrovisió!!

          • ahse escrigué:

            Clidice, el taiwanès no és el mateix amb el xinès! I diria que escriuen amb els caràcters tradicionals.

          • ahse escrigué:

            Gran Pons, ens faltens alguns nivells més per al “nesting” dels comentaris…

  8. Gemma Sara escrigué:

    Jo crec que la gran aportació de la informàtica a la humanitat és que quan alguna cosa no funciona has de sortir i tornar a entrar…

  9. Xavier Pujol escrigué:

    Netejar l’ordinador? Quan faig dissabte a no em queda temps per a ell. Treure-li una mica la pols i gràcies.

  10. Ada escrigué:

    Jejeje, molt bon post! Mai he entès el llenguatge binari de 0 i 1… com es poden expressar coses i fer coses només amb el 0 i l’1? Se m’escapa… però de vegades pense que els homes, en general, pensen en zeros i uns… o seria generalitzar massa? Però és igual, ho pense.
    Jo tenia un Commodore 64 de mooolt xicoteta i m’encantava i programava i tot!
    I ara només fan que entrar-me virus (a l’ordinador) i he de netejar-lo també… per dins (perquè per fóra ja m’encarregue jo de treure-li la pols tots els dies, i amb bastonets per les orelles i alcohol… i li tire xuf xuf per fer bona oloreta i tot…) !!! jejeje, au cacau!

  11. Àtoms i Lletres escrigué:

    Quin endarreriment això de netejar l’ordinador! Tan llestos que són i no es netegen ells sols? És més, un cop nets, no haurien de netejar també la seva habitació? O fins i tot la resta de la casa? Que ja tenen una edat per viure de gorra i sense fotre brot a casa nostra!

Comenta que es gratuït, de moment...

