Cas típic 2079: noi li agrada noia, noi li agrada esquivar àvies

Posted: 2015-02-12 in Divagacions meves, Personals
Les àvies són perilloses, sense excepció

Les àvies són perilloses, sense excepció

Estic lesionat. La gent important com ara els esportistes d’elit es lesiona, els plebeus simplement es fan mal, captes la diferència, no? No pateixis, no es res greu, no cal que vinguis a veurem a l’hospital amb un ram de flors, primera perquè no m’hi trobaràs i segona perquè repeteixo que no ha sigut greu, simplement ha sigut un cop a la cama.

Suposo que coneixeràs la meva relació amb les àvies. A veure, jo no tinc cap relació com a tal amb cap àvia, les meves fa molts anys que estan criant malves, però resulta que les àvies alienes no paren de creuar-se en la meva vida, a vegades literalment. En cap cas es que jo odiï les àvies, diria que de fet es el contrari, són les àvies les que m’odien a mi. Ja tinc més que assumit que en aparença les innocents àvies es colin al forner, a la fruiteria, al entrar i sortir dels transports públics i en qualsevol lloc amb total impunitat e indiferència, això és així i ja m’he resignat, però el capítol d’aquest dimarts va anar més enllà.

Fa molts anys que em moc per la meva ciutat en bicicleta, i com a vehicle dèbil tenia assumit que inevitablement tindria un accident. Eren les 7 del matí, jo anava amb bicicleta fins a l’estació portant la bossa de la feina, la raqueta de frontó, la bossa d’esport per canviar-me i la bossa amb el portàtil. Només això? Sí, vaig decidir que amb els trastos que portava no em calia anar fent malabarismes amb dagues en flames com a vegades faig… La situació del carrer es la següent. Per començar el carrer fa baixada; per un costat hi ha una mur, en paral·lel el segueix el carril bici, i al costat un bon tros de acera, després hi ha unes jardineres amb arbres, després uns 15 centímetres de vorera, i després ja hi ha uns aparcaments en bateria (buits en aquella hora) i cada dos aparcaments hi ha un forat de separació on en teoria hi hauria d’haver-hi gespa però on realment hi ha simplement un forat en el ciment, son coses que passen a la meva ciutat, jo me l’estimo així com és.

La situació es que anava embalat perquè com he dit el carrer fa baixada, amb una mica de pes desequilibrant a sobre, el carrer en qüestió està poc il·luminat, i al ser les 7 del matí el sol tot just es planteja començar a sortir. Em vaig trobar el carril bici ocupat, fins aquí tot normal, això no es una novetat, es més aviat una norma, el problema es que l’acera també estava ocupada. Endevines què ocupava el carril i la acera? Correcte, àvies. No una, ni dues ni tres, era un grup de set àvies! Que coi un grup, era un ramat! Només els hi faltava un gos d’atura al voltant! Total, que vaig frenar i vaig provar una maniobra evasiva per intentar passar per la vorera de 15 centímetres tot evitant caure a les jardineres per una banda i evitant caure de la vorera per l’altra, però vaig fallar i vaig baixar de la vorera i la roda es va posar entre el forat de separació de dos aparcaments i vaig caure de la bici. Les àvies van venir a preguntar-me “Que t’has fet mal nen?” Perquè per una àvia, tot aquell que té menys de 60 anys es un nen. Jo vaig contestar que no, que cada dia em fotia de cap amb la bici per desvetllar-me perquè és més efectiu que un cafè. Irònicament després de caure vaig ser jo el que va estar caminant com avi durant tot el dia i part del següent.

Es per això que vull demanar a l’ajuntament i al govern que es intolerable que hi hagi aquests perills lliures pels carrers de les nostres ciutats. Estic parlant de les àvies. No pot ser que deixem les àvies lliures pels carrers públics amenaçant la seguretat dels éssers humans. Per això demano, no! Exigeixo! Que les àvies siguin retirades de la circulació i empresonades! O com a mínim siguin extraditades a un lloc on no facin nosa, com per exemple Portugal.

BCPP: McAbeu, Sergi

Comentaris
  1. Neguema escrigué:

    Secundo la proposta. Aquestes hores no puc argumentar el per què, però com tampoc cal…

  2. ahse escrigué:

    Capto. No hi haurà flors per a la lesió del Pons.

    Ostres, no ho sabia! Em sap molt greu, les meves també i les dels altres puntualment les odio perquè no són les meves avies. Començaré a odiar-les uns quants punts més perquè es neguen reconèixer la grandesa del Pons.

    Visca el Pons el Senyor de les bosses!! Viscan les bicis per desplaçaments urbans ^^

    Mort a les… bueno, això és una mica heavy i ho hauria de tallar. Però hòsties sí, per molt avies que siguin!! No veuen quan ha de passar pel carrer el Pons!?!?!?!?!?!?!?!

    Una avia a Portugal en el fons no està malament! Fins i tot pot resultar bona idea :-D
    Un anirà de vacances a Portugal, visitarà terrres noves, parlarà idiomes extranyes…
    Visca la proposta del Pons! Fotem les avies fora dels carrers!!

  3. JOMATEIXA escrigué:

    Quan feia ben poc que m’havia tret el carnet, de vegades el meu pare em deia, “tira per aquí” i jo “això no es pot fer”, i ell “tranquil·la que portes la L i tots s’apartaran”. Suposo que les avies també s’aprofiten de la seva condició i es deuen fer un fart de riure.
    Home, està bé que es retirin de la circulació, si en fan massa. Però desterrar-les potser no cal. Jo també fa temps que no tinc avies i de vegades les enyoro força. Serà per què no he tingut experiències tant doloroses com tu.

  4. McAbeu escrigué:

    Em sap greu que hagis pres mal però ja hauries d’anar aprenent que en els teus “enfrontaments” amb les àvies, sempre tens les de perdre. Elles tenen immunitat, així que si presentes la teva moció a l’ajuntament segurament l’extradit seràs tu perquè una de les àvies acusades serà l’àvia de l’alcalde.
    És el que hi ha i t’hi has d’adaptar, acceptant que elles sempre guanyaran la partida. Ho sento però algú t’ho havia de dir…

    • Pons escrigué:

      Sabia que la vida era dura e injusta, però no per mi! Pensava que era només dura pels altres! Jo soc el Pons!

      • McAbeu escrigué:

        Cert, però les àvies són les àvies… i són més.
        Pren-t’ho pel costat bo, pensa que en comptes de dir-te “Que t’has fet mal nen?”, t’haurien pogut dir “no hauries de còrrer tan amb la bicicleta, nen!” que també fa molt d’àvia.

        • carmerosanas escrigué:

          Ha, ha, ha, sou molt divertits…

          • Pons escrigué:

            la Carme es comença a sentir identificada :P

          • McAbeu escrigué:

            La Carme sap que el meu respecte per ella i per totes les àvies en general no queda minvat per aquest comentari on em limito a constatar, amb to jocós això sí, una realitat de la nostra vida de cada dia: Què les àvies s’han guanyat el dret a fer el que vulguin i que val més que ho acceptem.. pel nostre bé. ;-)

          • ahse escrigué:

            Això és un gran engany, les avies no s’han guanyat res! El Pons va per damunt de qualsevol avia! Fora avies!!

    • ahse escrigué:

      Avia vs. Pons no pot guanyar mai! Pons always scores ^^

      • carmerosanas escrigué:

        Ja fa dies que vaig fent practiques del meu dret a fer el que vulgui i no està gens malament… O sigui que m’apunto al punt de vista del Mc!!

        Ahse ho sento, però funciona, li agradi al pons o no… Ho diu en Mc! Que sempre té raó i amb qui jo sempre estic d’acord. I jo ho duc a la pràctica.

        Em falta per provar això de les fruiteries i les carnisseries, però no ho descarto del tot. Pots ser pràctic … No se m’havia acudit mai veure-ho d’aquest costat

        • ahse escrigué:

          El Mc un cop més està equivocat! De fet, com sempre.

          Tu fes el que vulguis però de totes formes, intenta no creuar-te amb l’AhSe un diumenge al matí: és un AhSe-mal-moment quan l’imunitat avi-aria deixa de funcionar. Et fotria un motxillasso que podries caure… I no me’n penediria tampoc! Saps per què? Perquè com no eres la meva avia no tenies el dret de tallar-me el camí en aquell moment. :-P

          I vigila que cadascú té el seu mal moment a un altre dia i una altra hora, i és que tampoc no ets l’avia de tothom. (quanta brillantor té la meva lògica!! poc li falta per a apropar-se a la del Pons ^^)

          • carmerosanas escrigué:

            Ha, ha, ha… Coi, Ahse, quina agressivitat per ser el primer cop que em parles!!

            Nena, nena, nena… has d’aprendre moltes coses encara… Per exemple que les àvies unides mai no seran vençudes… Que ho sàpigues! També has d’aprendre que en Mc, sempre té raó… Trobo que això ja t’està costant una mica massa…

          • ahse escrigué:

            No sé si és el primer cop que et parlo, però l’agressivitat és una qualitat que va bé cultivar-la. Així la gent aprendrà que no acceptaràs que t’ofrecin merda. A la teva edat crec que ja ho deus saber…

            Amb tot el respecte, les avies unides un les pot trobar al cementiri. Les meves ja fa temps que no les he visitat (i ho sento molt, però crec que ja no em poden dirigir la paraula :-( ).

          • ahse escrigué:

            Per cert, el McAbeu és humà per tant està equivocat. Això no es pot negar si ho diu el Pons ^^

  5. Anna escrigué:

    Jajaja!! (perdó, perdó). Em pregunto on anaven aquell ramat de iaies en aquelles hores … i per la descripció em podria imaginar on és però vés a saber.
    Es podria escriure un llibre amb les àvies (i avis eh?); hi ha els que et comencen a donar indicacions quan aparques (aquest m’el vaig trobar jo ahir),els que regulen el trànsit tot i tenir el seu semàfor verd, … ains, adorables. Millora’t!!!!

  6. bruixeta escrigué:

    ohhh pobres avies indefenses elles…. que com les fotis emprenyar un xic massa, cosa que no costa gaire per no dir gens, t’amenacen amb el seu bastó, instrument que deuria estar considerat com una arma blanca.

  7. Eva A. escrigué:

    És que per ací ningú pensa arribar a vell(a) o és que simplement us encisa Portugal?

    AhSe, no digues mentides, tots sabem que mai no has tingut àvies!

  8. XeXu escrigué:

    Anava a dir una cosa en la línia de l’Eva. Les nostres àvies són sempre unes santes, les que molesten són les àvies dels altres. Alguna cosa falla en aquesta afirmació. Les nostres pròpies àvies han de molestar a algú altre. En aquest cas, a mi només em queda una àvia i és molt improbable que te la trobis per la teva ciutat. A més, aquesta em molesta a mi cada vegada que la veig, així que ja té la quota coberta, i potser amb tu seria una bellíssima persona.

    Millora’t. Com a mínim veig que no tens els dits afectats i pots seguir escrivint posts.

    • Pons escrigué:

      Si? com et molesta la teva àvia? es posa sempre al mig? et fa caure de la bici? se’t cola?

      Els dits es tan bé a primera hora del matí encara no tenia els reflexes activats així doncs les mans estan intactes, i el cop es va repartir entre la cama i el portàtil. El portàtil té un trosset enfonsat però funciona bé, o més ben dit, funciona igual que abans.

      • XeXu escrigué:

        Ostres, no havia caigut que una extensió del teu cos com podia ser el portàtil es podria veure afectat, seria tan greu com haver perdut els dits! Per sort, tot funciona igual que abans, de bé o de malament, això ho has dit tu.

        La meva àvia em molesta per la seva sola presència, coses de la família, ja saps. I això que només la veig per nadal, aquest any em vaig estalviar veure-la per Reis i tot! La iaia ja cria malves fa temps, pobra, aquesta si que no hagués deixat que l’atropellessis amb la bici!

        • ahse escrigué:

          Tio, ets un Malparit, així de clar! Malparlar de una avia propia, on s’ha vist…

          • XeXu escrigué:

            Són temes de sang, que de vegades és una imposició i no un desig. No ho entendries, això dels sentiments encara no t’ho han implementat els teus creadors.

          • ahse escrigué:

            Doncs que sapigues que tindràs mala sort per a la resta dels teus dies. Així de simple i així de clar!

  9. Consol escrigué:

    Em sap greu que t’hagis fet mal, caure de dalt d’una bicicleta és dolorós. Mai he entès això de que les caigudes (dels altres) facin gràcia, a mi no me’n fan. Les àvies… és millor no ficar-s’hi, ni contradir-les, deixar-les colar a tot arreu, deixar-les fer… són sers lliures. I, si pot ser, de tant en tant, que vagin al balneari amb les seves amigues. Que estiguin contentes.

  10. rits escrigué:

    xò que fan a les 7 del matí? un viatge de la imserso? o és que són d’aquelles que van a comprar a primeríssima hora?

    em sap greu. espero que et recuperis aviat.

  11. Àtoms i Lletres escrigué:

    Potser hi ha un tema que no has entès. Les àvies són a les ciutats com els gats a les cases. Malgrat et pugui semblar que el propietari d’una casa és l’humà que figura a l’escriptura de l’immoble, si hi ha un gat, el gat és l’amo i senyor de la casa i, en la seva magnanimitat felina, pot tolerar l’existència d’humans que es passegin pels seus dominis, sempre i quan siguin d’alguna utilitat (per exemple si li omplen de pinso un plat periòdicament).

    De la mateixa manera, les ciutats pertanyen a les àvies. Si tu hi pots deambular amb certa llibertat és només perquè tens alguna utilitat per a elles (per exemple pagar impostos per omplir de menjar els seus plats cada dia)

    • Pons escrigué:

      Tens tota la raó! Com no ho he pogut veure fins ara! Això si, si youtube es comença a omplir de vídeos de àvies jo plego!

  12. Assumpta Casadejús escrigué:

    Però, PONS, la culpa no era de les àvies!!… Elles eren a la vorera però no ocupaven el carril bici. Qui ocupava el carril bici? Doncs aquest era el culpable!!

    Les àvies tenen el vici (que no “bici”… hehehe quin xist més dolent) d’aturar-se a xerrar allí on els hi peta i tant els hi fa ocupar tota una vorera per ampla que sigui. Això passa a Barcelona, a Reus i a tot arreu. Però en aquest cas -ni que sigui per una vegada- la culpa no era d’elles.

    No ens has dit qui o què ocupava el carril bici… Però, que estigués ocupat ho trobes “normal”? No, no… El carril bici és per les bicis, les iaies a les voreres, sense deixar passar, però sense provocar accidents.

    Ho confesso. No he pogut evitar riure llegint el teu intent de maniobra d’evasió :-DDD

    Ànim, que ets jove i et recuperaràs aviat! :-P

    • McAbeu escrigué:

      Al final en PONS s’ho creurà de veritat que li llegim els posts en diagonal i acabarà deprimit-se.
      Al post hi diu, almenys jo ho he entès així, que qui ocupava tant el carril bici com la vorera eren les àvies. De totes maneres, en una cosa sí que tens raó: La caiguda no és culpa d’elles… la culpa és d’ell per anar com un boig amb la bici.

      • Eva A. escrigué:

        No, per favor! El cas típic “noi està deprimit” pot ser mortal!

      • Pons escrigué:

        Arghhhh! Es una plaga! Tothom em llegeix en diagonal! Va començar primer en Xexu i es va estenent per altres comentaristes! Qui serà el següent?!
        Em veig publicant aquest cas típic en breu: “Cas típic: noi li agrada noia, noi no li agrada ser llegit en diagonal”

        Si anem desplaçant la culpa al final arribarem a la conclusió que la culpa es de la gravetat…

        • ahse escrigué:

          Ja podem preparar la creu i escollir el turró on sacrificar al XeXu per donar un bon exemple a la gent :-D

      • ahse escrigué:

        La caiguda és culpa d’unes avies malvades! Pobre Pons!! Com s’havien atrevit tallar-li el camí…

  13. August escrigué:

    M’ho he passat molt bé llegint el teu post i els comentaris següents. No t’ho prenguis malament, Pons, no m’alegro de la teva caiguda. M’alegro del fet de compartir el tema “àvies” amb tanta gent… De totes maneres, ara que em faig càrrec del meu sogre (i la seva colla) i que els meus pares també són vellets i vulnerables… em costa fer acudits sobre aquest tema. Potser deu ser que la meva perspectiva ha canviat. Jo crec que el MacAbeu t’ha donat els dos millors consells: 1 Deixa-ho estar, les àvies tenen immunitat i 2 Lleva’t més d’hora i no corris tant amb la bici (t’ho diu un que sovint té alguna trompada damunt de 2 rodes).
    La proposta de Portugal… per què Portugal? Quina mania tenim als (portuguesos? Tinc un parell d’amics d’àllà i no crec que els agradés rebre de cop un “ramat” delss que dius… Cada país que “apechugui” (bonica paraula) amb les seves àvies. Per cert, i dels avis… què me’n dius? Tampoc no és que.. (bé callo que ho espatllaré).
    Bona nit, Pons. Recupera’t i demà lleva’t d’hora.

    • Pons escrigué:

      He dit Portugal perquè té un clima semblant al d’aquí i així no patiran cap traume les pobres àvies, perquè vegis que també em preocupo per elles!
      Quin problema hi ha amb els àvis? No he tingut mai cap problema amb un avi.

  14. estranger escrigué:

    Bé Pons, si et consola et diré que fins i tot els més grans tenen el seu taló d´Aquil.les. Pensa que podria ser pitjor, et podríes haver topat amb set models fent un sessió de fotos pel calendari Pirelli de l´any vinent, i que per més inri, necessitessin un extra amb bicicleta per animar les vendes del sector femení…a mi em passa cada dia, però es clar, jo no tinc bicicleta…

    Salut, Pons.

  15. Clidice escrigué:

    dóna gràcies que has sortit ben parat, sobretot perquè quan veus un grup d’àvies, no t’equivoquis, avui en dia no són àvies i prou: SÓN CIBORGS! (amb tanta pròtesi, ja se sap). i has tingut una potra increïble que les dones biòniques t’hagin perdonat l’existència. insensat!

    • Pons escrigué:

      No t’ho sabria dir si eren cyborgs, en aquell moment no portava el detector de metalls a sobre, però et crec.

    • ahse escrigué:

      Què parles… Qualsevol Cyborg hauria reconegut al Gran Pons i s’hauria apartat del camí!!!

      • Clidice escrigué:

        però una iaia-cyborg mai! una iaia-cyborg sempre sap el que vols, el que et cal, el que has de fer, sempre et moca quan estàs dibuixant, et frega les morribandes quan més entusiasmada estàs jugant amb els cotxets, et persegueix amenaçant-te amb un plàtan quan estàs a punt de matar el dolent amb el teu Colt45 de plàstic. Ho sento, m’he deixat anar, tothom tenim un passat i me n’adono que tinc un iaia-trauma per haver viscut amb els 4 avis a l’hora.

        vaig a trucar al meu psicoanalista. sorry

  16. ignasioliveras escrigué:

    Veig que vas per la vida fent amics… com jo amb els cavalls. ;-)

    Que no sigui res!

  17. […] sóc Pons McClure i em recordareu d’altres anècdotes com el “Ramat d’àvies” i “Visites inesperades de dissabte al matí”, l’anècdota d’avui es titula “Portes: […]

  18. […] Història de Sant Nicolau, la 2121: Setmana sense l’ahse 2079,  els 2069: Premis Pons, i 2242–2243. Per tan ja se quin tipus de posts haig de fer per […]

Comenta que es gratuït, de moment...

