Cas típic 2131: noi li agrada noia, noi li agrada The Good Wife

Posted: 2015-04-27 in TV

He començat a veure The Good wife una sèrie sobre… Es tracta d’un procdemiental, per tan només hi ha tres opcions possibles:
a) Policies
b) Metges
c) Advocats
La opció correcta es la C! Enhorabona als guanyadors, acaben de guanyar un joc de taula sobre The Good Wife que poden reclamar a la CBS, la productora de la sèrie, a la resta més sort la propera vegada! Per cert, sabeu per què bàsicament hi ha procedimentals d’aquests tres oficis, no? Doncs perquè treballen a tota hora i no tenen ni un minut de vida personal, i si la tenen es per sortir amb els colegues de la feina. Estan fatal aquests nord-americans.

Heu vist què elegants? Sembla que treballin en buffet d’advocats.

Heu vist què elegants? Sembla que treballin en buffet d’advocats.

Contràriament a les sèries que solc veure la protagonista de The Good Wife és una dona. Era una experiència que em feia por perquè podria acabar mirant una sèrie per noies, però la vida és dels valents, així doncs m’he arriscat a veure la primera temporada. La protagonista estava casada amb el fiscal general del districte, però ell acaba a la presó, així doncs ella decideix reprendre la seva carrera com advocada en un buffet per tal de mantenir-se ella i els seus dos fills. La dona és molt bona acadèmicament però li falta experiència, per tan en aquesta primera temporada veiem com s’esforça molt i fa el què pot però li falta rodatge en aquest mon de veterans, sobretot en els primers capítols, després ja veiem que es una crack.

No us ho havia dit fins ara però els productors executius de la sèrie son els germans Scott. Una altra cosa que no us he dit i també m’agrada es l’opening, no pas pel contingut que son un parell d’imatges en blanc i negre i les lletres sinó per la duració, exactament dura 10 segons, 13 si tenim en compte el fos a negre del final. Un opening o ha de ser molt bo o ha de ser curt. Els capítols tenen dos parts, la part principal que sol ser una trama independent sobre el cas del capítol i en menor mesura la trama general sobre el cas del marit de la protagonista va avançant i descobrint nous aspectes. A mesura que avança la temporada cada vegada els casos individuals de cada capítol tenen menys protagonisme i el cas del marit va agafant més temps de capítol, de tal manera que tot i que la sèrie és un procedimental només la meitat del capítol es dedica al cas del moment, cosa que no havia vist en cap altre procedimental.

Repassem uns quants capítols?

  • Capítol 10: 9 mesos en un reformatori per què un nano de 13 anys es va defensar d’un abusador llençant-li un llibre pel cap? Quina merda de societat tenen als EEUU? Això es justícia? No vull viure en aquell país.
  • El capítol 14 és dels que més m’ha agradat. En ell he après que pots agafar coses d’un escenari d’un crim si abans la policia no ho ha decretat com a tal, sembla que al fer-ho un sigui còmplice del crim, oi? Quines coses que tenen les lleis. El capítol té frases tan guais com “Nos pagan para defender a nuestro cliente, no para descubrir la verdad”.
  • El capítol 18 està fet des d’un punt de vista diferent, en comptes de ser des del punt de vista de l’Alicia (així es diu la protagonista) o des d’algun dels advocats defensors està vist a través dels ulls del jurat. Una espècie de 12 homes sense pietat però amb un cas no tan suculent com en la peli.
  • Capítol 23 i últim de la temporada: Es presenta un cas més, però amb un resultat més agredolç del què és habitual. Per entendre què vol dir això heu de veure el capítol. I per seguir bé el capítol 23 us heu d’haver vist els 22 capítols anteriors.

———— Inici espoilers ————

De moment en aquesta primera temporada acaben guanyant gairebé tots els casos, bé, no es cert, gairebé tots els casos acaben bé, que no es ben bé el mateix. M’hagués agradat que més casos haguessin anat malament, hagués sigut com més realista… En canvi on veig que la sèrie és més realista és en la direcció del buffet, en especial al final de temporada on tot va malament i sembla que no es salvarà, aquest tros de trama he de reconèixer que m’ha agradat, ja que no és un cliffhanger de última hora de l’últim capítol ficat amb calçador sinó que porta varis capítols gestant-se.
Sobre si l’Alicia és queda el buffet o és queda l’altre associat junior tenia clar que seria l’Alicia, per què sinó quin sentit té la sèrie si no continua fent d’advocada? Però tot i així m’ha sigut una mica de greu pel nano, per un moment vaig pensar que és podrien quedar els dos. Però reconec que fer treballar el nano pel dolent té la seva gràcia també. El cliffhanger del final en el qual ha de triar entre el seu marit i el Will, jo ho tinc clar que triarà el marit, perquè la sèrie es diu The Good wife, no? Sinó es diria, The Good husband changer…

————– Fi espoilers ————-

La sèrie va bé però em sobren detalls com ara que el fill de l’Alicia (la protagonista, la bona esposa) es dediqui a fer d’investigador privat. Per què els productors tenen la mania de donar protagonisme als adolescents quan no cal? No té res a veure que a mi em caiguin malament tots els adolescents per defecte, sort que jo em vaig saltar aquesta etapa.

Contràriament al que sol ser habitual, en aquesta sèrie m’agraden més els personatges femenins que els masculins, en especial m’agrada la Kalinda, i no només per les seves cames, sinó també pel seu caràcter que no es talla un pel amb ningú. Fins hi tot em cau bé la sòcia “malvada” del buffet. Bé, si que hi ha una dona que no em cau bé, l’àvia, però aquesta no compta, aquest personatge està fet expressament per a ser odiat. Per contra els homes de la sèrie son més fluixos, començant pel marit i acabant per l’altra soci del buffet. Un altre personatge que m’agrada és la nova advocada del marit, encara que surt poc. També m’agrada el cap de campanya del marit, encara que com haureu deduït aquest no és una dona.

Al principi era molt reticent a veure-la perquè les sèries d’advocats no son fruit de la meva devoció, però sense donar-me compte m’ha anat enganxant, potser a vosaltres us passa el mateix si li doneu una oportunitat. Li anava a posar un 7 a la sèrie, però com que últimament us heu queixat que poso masses 7, doncs he sigut més dur i li poso un 6. Si de cas ja li posaré el 7 que es mereix si durant la segona temporada aguanta el nivell de la primera sense fer-se repetitiva. Que coi! la sèrie es mereix un 7 i li poso un 7 i si algú no li agrada que es queixi als comentaris!

La primera temporada consta de 23 capítols, de fet com qualsevol de les altres 5 temporades que té actualment la sèrie, ja que aquesta continua actualment en emissió per la sisena temporada. Com que la productora no és la HBO els capítols no duren 50-60 minuts sinó que és la CBS per tan duren uns 40 minuts. The Good Wife té un 7.6 al filmaffinity i un 8.3 al imdb, tot i que la mitjana de la primera temporada en el imdb seria un 8.1

[Mentre el client li dona la ma a l’Alicia]
– No se inquiete, la maté con la otra mano.

Nota: 7/10

Comentaris
  1. ahse escrigué:

    Un procdemiental?? Què és això un procdemiental!? Què estàs fent mirant series de noies? Les pedres tenen fam, això és una gran novetat, des de quan dius que passa el cliff-hunger?? I per acabar el marit que cambia (changer husband) no és el mateix que el/la cambiador de marits (husband changer)! El becari mateix…

    Em sembla que torno a veure un 7 de 10, que és la nota de la temporada passada. A la primavera es porten coses una mica més lleugeres i airejades :-D

    • Pons escrigué:

      Un procedimental

      Ja he dit que no, que no és una sèrie per noies.

      Les pedres tenen fam xD

      És que tinc un anglès del Vallès XD

      • ahse escrigué:

        Aha! El Pons’s blog també és procedimental, oi?

        És una serie per noies, ja ho has dit, però, per què la mires?

        Em sembla que al Vallès no es parla gaire anglès…

  2. Elric escrigué:

    home a mi em sembla bastant una serie per noies eh! la Kalinda ho peta molt

    m’alegro que t’agradi, ja veuràs com a més va millorant, està força be, sense pretencions

  3. JOMATEIXA escrigué:

    En vaig veure algun capítol però no havia vist el principi i no vaig seguir. He sentit a dir que està molt bé.

  4. Allau escrigué:

    Aquí m’agrada veure’t. A casa estem acabant la segona temporada, que és encara més interessant. Ja veuràs quin plaer quan et familiaritzis amb els secundaris que reapareixen esporàdicament. I prepara’t per l’aparició del Michael J. Fox. L’únic punt negatiu és l’actor que fa de marit, que és un autèntic estaquirot.

    • Pons escrigué:

      Si, ja he vist que jutges i fiscals es van repetint, està clar que en el mon del dret Chicago no és gaire gran.

      Michael J. Fox? Condueix un DeLorean?

  5. XeXu escrigué:

    Una bona aposta, que com tates altres, segurament no podré seguir. No sé d’on treus el temps, de veritat. Busca’t xicota, joder! O xicot, com vulguis, però que algú et distregui.

    Per cert, les sèries de política no es consideren procedimentals?

    • Pons escrigué:

      Estic buscant una xicota que miri exactament les mateixes sèries que jo i vagi pels mateixos capítols, no t’ho creuràs, però no és fàcil…

      Un procedimental de política? Em pots posar un exemple? Un procedimental es caracteritza perquè en general el cas s’obra i es tanca en el mateix capítol.

      • XeXu escrigué:

        Home, a The West Wing passa sovint això, no diràs que no! Hi ha trames transversals, però cada capítol va d’un tema concret, comença i acaba, com a molt dura un parell o tres de capítols. El dia del formatge, tal conflicte amb Kumar, coses d’aquestes.

        • Pons escrigué:

          Mmmm d’acord, en el moment del comentari no pensava en The West Wing, pensava en d’altres sèries polítiques com hosue of cards, homeland, o fins hi tot the wire, i està clar que cap d’aquestes és un procedimental. En canvi a L’Ala Oest és cert que en les primeres temporades es força procedimentalistic, tot i això és més de tancar la trama en dos o tres capítols, però també n’hi ha de un, però a les últimes temporades ja no ho és gens així. En definitiva The West Wing es única :D

    • ahse escrigué:

      On trobaries tu una noia que sigui a l’alçada del Gran Pons??? Joder!

  6. Roselles escrigué:

    És bona aquesta! Després de veure fa temps alguns capítols de les primeres temporades, l’he reprès fa unes setmanes. I si que enganxa, i ràpid! Al canal on la veig fan de dilluns a divendres primer un capítol de la sisena temporada i després un parell de la cinquena. Al ser, com tu dius, procedimental, m’és igual la temporada que estic veient, i la trama de la vida de la Florrick i la gent que l’envolta, tot i els salts, es segueix força bé. És un gran punt a favor, perquè tot i que m’encantaria no puc veure-la sempre que la fan. I la veritat, aquesta trama personal és tan necessària com els casos que representen.

    Ah, i com diu l’Allau, en Michael J. Fox és… bé, ja el veuràs.

  7. Xavier Pujol escrigué:

    Que no s’ofengui ningú, és una dita popular, no és pas meva:
    “Jutges, advocats i procuradors, a l’infern de dos en dos”

  8. Eva escrigué:

    Estic esperant un bon procdemiental sobre mecànics.

  9. […] la primera temporada de The Good Wife en el CT2131. The Good Wife té un 7.6 al filmaffinity i un 8.3 al imdb. Nota: […]

  10. […] Good Wife: 1, 2, 3, 4 Fer una bona temporada d’una sèrie es entre cometes senzill, lo complicat es fer una […]

  11. […] la primera temporada de The Good Wife en el CT2131, la segona, la tercera i la quarta. The Good Wife té un 7.6 al filmaffinity i un 8.3 al […]

Comenta que es gratuït, de moment...

