Cas típic 2256: noi li agrada noia, noi li agrada sobrevalorar sèries

Posted: 2015-11-09 in TV

Ja sabeu com m’agraden els rànquings. Avui top 5 de les sèries que jo tinc sobrevalores. Vull dir que són bones sèries, però a mi m’agraden especialment, més que a la majoria de la gent.

El món de Pushing Daisies pot semblar tan idíl·lic com un fons d’escriptori de Windows XP però la realitat pot ser cínica i plena d’humor negre.

El món de Pushing Daisies pot semblar tan idíl·lic com un fons d’escriptori de Windows XP però la realitat pot ser cínica i plena d’humor negre.

  • Community: Una altra comèdia universitària? No! Per començar la universitat no es normal, es comunitària, això vol dir gent de totes les edats on cada un dels protagonistes té un rol diferent, el líder pagat de si mateix; la noia innocent, estudiosa i motivada; la devota mare soltera que intenta ser bona en tot; el vell políticament incorrecte a qui ningú li cau bé; la noia reivindicativa anti-sistema, ecologista i feminista on tot plegat només es una postura; el noi estrany amant de les sèries i les pel·lícules; l’amic del noi estrany que tot i no ser tan freak també deu ni do; això i molt més es Community. Per mi es la millor comèdia si descomptem Friends i Simpson que sóc coses excepcionals comparables amb res. Tot i això reconec que Community no es entesa per la gent mortal com la meravella còmica que realment és. Per mi Community es un 9 i no pas el 7.7 del filmaffinity
  • Scrubs: Descomptant la anterior Community i la mítica Friends, per mi Scrubs es la millor comèdia amb actors que s’ha fet mai. L’estructura es simple, un jove i motivat doctor comença la residència en un hospital, només li has d’afegir un amic de l’ànima el qual els uneix una amistat inseparable, un doctor mentor molt sarcàstic, i un malvat director d’hospital que en el fons no es tan malvat, afegeix els inevitables rotllos romàntics amb noies de físic espectacular i ja tens una de les millors comèdies que s’ha fet mai. El mon seria un lloc millor si la gent sabés apreciar Scrubs tal i com es mereix. Segons el meu parer Scrubs es un 8 alt en comptes del 7.3 que té al filmaffinity
  • CSI: Reconec que tinc CSI sobrevalorada pel simple fet que va ser una de les primeres sèries que va començar el que es coneix com edat daurada de les sèries, concretament fa 15 anys que va començar CSI i encara continuen fent capítols, per tan està clar que l’audiència li dona suport. Si bé es cert que va revolucionar el panorama de sèries gràcies al seus efectes especials, ja han passat 15 anys i les sèries han evolucionat molt en aquesta dècada i mitja, i el que aleshores era increïble actualment es força normal. Per tan es cert que segueixo mirant els capítols de CSI però és més per nostàlgia que per altra cosa, tot i que continuen estant força ben fets. Per mi CSI es un 8, en canvi al filmaffinity té un 6.7
  • Misfits: Trampejant entre la comèdia i el drama Misfits es una sèrie de gent problemàtica amb mals poders que hauran d’actuar com a herois però que simplement faran el que puguin per salvar la situació. Ambientat en el barri més brut, gris i trist de Londres en un centre de treball comunitari on no cal tenir un poder gaire poderós per convertir-se en el malvat del capítol. La sèrie m’agrada perquè no es pren en serio ni a ella mateixa i s’allunya totalment de la idea grandiloqüent que tenia la fracassada Herois, aquí no es salva el mon, aquí ben just cadascú salva el seu cul i moltes vegades ni això. Es una sèrie especial que t’agrada o no t’agrada però no existeix terme mig. Per mi Misfits té un 7 alt casi 8, però pel filmaffinity es un… a té un 7.5 que també deu ni do… O sigui que en el fons tan sobrevalorada no la tinc
  • Pushing Daisies: Arribem al número u del rànquing! La meva sèrie més sobreestimada de totes, per molt que la societat no correspongui a aquesta estima. La bonica història d’amor entre un pastisser que fa de detectiu gràcies al seu poder de reviure temporalment els morts i la seva parella que no pot tocar. Viuran moltes aventures envoltats de la seva ajudant també pastissera i un cínic detectiu. Casos aparentment reals però exagerats fins al punt que no saps quan es real i quan es ficció una mica al estil Big Fish. Si no l’heu vista mireu-la perquè us agradarà, però per molt que us agradi mai us agradarà tan com a mi. Criandos Malvas es un 7.2 al filmaffinity quan a casa meva és un 8.

BCPP: Xexu

Comentaris
  1. Elric escrigué:

    home, community crec que no ets l’únic que la “sobrevalores”, la comunitat (pun intended) de fans que te no és molt gran, però tots en som molt fanàtics.

    jo diria que està extramadament infravalorada!

    pushing daisies mai la vaig acabar, vaig veure 2 capítols, descobrir que estava cancelada, i vaig preferir deixar-la abans de quedar-me amb un cliffhanger :(

    • ahse escrigué:

      Tens por als cliffhangers, eh? Chicken!! hahaha

      • Elric escrigué:

        por no, odi

        • Elric escrigué:

          als cliffhangers sense resoldre mai s’enten…

        • ahse escrigué:

          L’odi és un sentiment negatiu i per tant generador d’hormones de stress. Has d’aprendre a transformar l’odi en una cosa positiva, a aquesta vida hi ha coses inevitables com ara la mort, la terminació de l’enamorament i els cliffhangers. Un ha d’aprendre a superar-los…

    • Pons escrigué:

      La van cancel·lar, es cert, però els hi van donar un capítol de marge per tancar la trama amb un sol capítol, i ho van aconseguir, això sí, el problema es que pràcticament passa tot alhora xD

  2. ahse escrigué:

    que sóc coses excepcionals comparables amb res?
    El molt seria un lloc millor?
    El becari estava borratxo quan va redactar el post?

  3. Roselles escrigué:

    De Community he vist un parell de capítols i no li trobo el punt. No sé si seguiré donant-li oportunitats, es que em fa pal.
    Scrubs i Pushing Daisis m’agradaven força, però no tant com per seguir-les (o millor dit se’m feia impossible seguir-les diària o setmanalment a la tv, així que les veia quan les enganxava).
    CSI m’agrada molt, cita obligada els dimarts.
    Misfits m’encantava, llàstima que marxés en Nathan. En Rudy em feia fàstic i el rotllo de l’Alisha i en Simon no em va enganxar gaire, al contrari.

    Actualment estic posant-me al dia amb Medium, una de les meves que tinc sobrevalorada.
    El Yomvi i l’smart tv em facilita molt veure series que se’m van quedar penjades.

    • Pons escrigué:

      Els dos primers capítols de community son els més fluixos de la temporada, el primer capítol realment bo que trobem es el 7, i el 9 també està molt bé. Però realment els plats forts de la temporada son el 21 i el 23

      Mirar una sèrie per televisió en directe es tan del segle XX em faig creus que encara hi hagi gent que ho intenti, una pel·lícula d’acord perquè no té continuïtat, però en una sèrie com cal no et pots perdre un capítol.

      A mi tampoc m’agradava en Rudy al principi, però al final em va caure tan bé com en Nathan. l’Alisha i en Simon surten poc, de seguida eeehmmm…. desapareixen.
      Medium?! Si no arriba ni al 6 al filmaffinity!

  4. Roselles escrigué:

    Medium està super-hiper-mega infravalorada. Els del filmaffinity no tenen ni punyetera idea de sèries ni de res, que algunes notes que posen tenen tela, no me’n refio mai d’ells.
    T’ho he dit molts cops, trobo molt complicat veure sèries per internet, de debò, és un suplici. Però ara ho tinc més fàcil amb la meva super-tele.

    • Pons escrigué:

      llavors de qui et fies?

      • Roselles escrigué:

        Hosti, no ho sé… Per les sèries segueixo molt en Toni de la Torre, però tu també ets bon guia, i l’Allau.
        Per les pelis l’imdb, i el filmaffinity només per quan s’estrena la peli i veure les primeres impressions. Però en general no me’n refio gaire de la seva nota, molts desenganys m’he dut.

    • ahse escrigué:

      Vigila amb els prefixes, el becari es podria posar nervios i marcar el comentari com a spam. Ara mateix està treballant amb un algorisme de filtrar comentaris brossa, m’entens…

      Un dia les televisions acabaran sent obsoletes i què faràs?!

  5. Sergi escrigué:

    Potser les dècimes que et separen de la resta amb Scrubs es deuen a aquells capítols que vas decidir oblidar?

  6. estranger escrigué:

    Scrubs és una sèrie que mirava quan la feien. M´agradava, estava bé, i a més, tenia una molt bona banda sonora. De les altres no et puc dir res, perquè no n´he vist mai cap capítol ( CSI inclosa ).

    Salut, Pons.

  7. XeXu escrigué:

    Se m’acumula la feina…

    Aquest post no l’havies fet ja? A mi em sona, eh? Altres cops ja has parlat de sèries sobrevalorades per tu, repassa l’arxiu.

    Hem parlat de totes elles, ja saps que a Scrubs també m’agrada molt, i vaig veure les 8 temporades reals, estrany en mi, ja que normalment em canso de totes les sèries. Si arribo al final d’alguna, és que realment m’ha agradat. Em divertia força, però la novena temporada és completament innecessària, i no la vaig mirar, és clar.

    Misfits només una temporada, no seria una sèrie per mirar amb parella, per exemple.

    CSI m’agradava, però arriba a perdre l’interès. Amb en Grissom moren tots els CSI.

    I les altres dues només te n’he sentit parlar a tu, penso que algun cop hauria de començar Community, per veure si sóc del percentatge de gent a qui pot agradar aquest humor absurd. Que et facin riure sense pensar massa també és cosa bona.

    De moment Galactica, ja saps. A pas de tortuga, però anar fent, i anar descobrint coses. Així ja estic distret fins la sisena de Joc de Trons.

    • ahse escrigué:

      Aquest post no l’havies comentat ja? :-P

    • Pons escrigué:

      Et refereixes al CT1784? Tenia un plantejament diferent aquell cas típic era més… més… bé, es igual, no entendries els matisos… Et mereixes el BCPP per haver estat al cas

      Quant Cylon has descobert ja? Pensa que hi ha 12 models, eh? Dotze! Ja et pots anar fent una llista perquè no se’t oblidi cap perquè és important per entendre com actuen.

      • XeXu escrigué:

        De moment en van cinc, el darrer força irrellevant. Ja vaig fent càlculs, però la veritat és que podria ser qualsevol. Tinc la impressió que en algun moment en sortirà un que em decebrà i que pensaré que no pot ser. Això em podria fins i tot fer deixar la sèrie. Espero que no passi.

  8. Ciutada K escrigué:

    Aix, ja em perdonaràs, però a mi, CSI no m’ha dit mai res …. m’apunto al carro de Misfits, pero: Estupenda!!!!

    • Pons escrigué:

      Em crec que actualment CSI no sigui res de d’altra món, però fa 15 anys (quinze!) Era una de les millors sèries que s’havien fet mai. Si fins hi tot Tarantino s’hi va posar pel mig!

      • Ciutada K escrigué:

        Cert! la variable ‘història’ en aquest cas és important … tot i que fa 15 anys tampoc em va ‘atrapar’, m’havia quedat ‘pillat’ a Twin Peaks …

        • Pons escrigué:

          Bon exemple amb Twin Peaks, en el seu temps ningú en dubta que va ser la hòstia, incomparable amb res que s’havia fet, però la mires actualment i la segona temporada fa vergonya aliena, la primera encara es podria mig salvar.

  9. […] dia parlava sobre les sèries que sobrevaloro, com que no hi ha ying sense yang, avui parlaré sobre les sèries que tinc […]

Comenta que es gratuït, de moment...

