Cas típic 2433: noi li agrada noia, noi li agrada la segona temporada de Fringe

Posted: 2016-07-20 in TV

Avui toca parlar de la segona temporada de Fringe, on la trama es més continuada que la primera temporada, es a dir,  els capítols tenen una continuïtat més lligada a part del cas de cada capítol. La segona temporada de Fringe es molt més rara que la primera, tenim univers paral·lels, tenim gent que canvia de cara, gent que ressuscita, gent que explota sola, gent que acaba convertida en cendra, un esser de fum, poders hipnòtics, un virus mortal de fa 75.000 anys, càncer contagiós, un vagó de tren on tothom pateix un infart alhora, i un llarg etcètera de casos estranys, també coneguts com casos Fringe.

Qui no posaria la seva vida en mans d’un boig que acaba de sortir d’un psiquiàtric? A Fringe es lo habitual.

Qui no posaria la seva vida en mans d’un boig que acaba de sortir d’un psiquiàtric? A Fringe es lo habitual.

En l’apartat de gent que coneixem trobem en aquesta segona temporada: Leonard Nimoy (Spock de Star Trek) fent de William Bell. Apareix el pare del Dexter (James Remar) com a jefazo del Centre de Control de Malalties infeccioses. Dos dades intranscendents per allargar aquest curt paràgraf: La vaca continua viva, i sense motiu aparent el opening canvia a un color més vermellós a partir del capítol 20.

Només començar la segona temporada ja es carreguen un personatge bastant principal (dels bons), no està malament, eh? Després ve una tira de capítols on no passa res d’especial fora de la raro de sempre, vull dir, i al capítol 8 la cosa es torna a posar interessant quan parlen dels observadors, i continua interessant durant el capítol 9 i 10. El capítol 11 (igual que el 12 i el 13) ja torna a ser un cas aïllat sense transcendència. Un truc per saber si serà un capítol interessant es que si comença amb “previously on Fringe” serà interessant, per exemple el capítol 15. El capítol 16 es especial perquè comença en el passat (anys 80) i fins hi tot la intro canvia a l’estil dels anys 80, es el capítol més interessant de la segona temporada descomptant el capítol doble final. El capítol 20 es un curiós break en la trama en forma de cine negre. El capítol 21 també surt de la rutina, però pel fet que només surt en Peter, una llàstima, es el protagonista que menys m’agrada. La temporada acaba amb un interessant capítol doble on coneixem la gent de l’alta banda, pensant per enganxar-te en la trama i fer-te venir ganes de veure la tercera temporada.

Fringe té un 7,4 al filmaffinity i un 8,5 al imdb. La crítica de la primera temporada en el CT2409.

Nota 2a temporada: 7/10

Comentaris
  1. Ada escrigué:

    Bon dia! qué contenta estic que m’agrada una sèrie que al Pons també li agrada… i segur que a l’Ahse també! Quin honor! Però tssst que estic començant encara la primera temporada (espere que no es carreguen a l’Olivia)
    Saludets

  2. XeXu escrigué:

    I aquí va acabar la meva experiència amb aquesta sèrie, a la segona temporada. Igual que amb Homeland, només en vaig aguantar dues. Mira-ho pel costat bo, amb Lost vaig aguantar-ne quatre. Obligat, això sí.

    Potser sóc estrany, però m’agradava aquesta sèrie quan era un remake de X-Files, sèrie mítica que tenia la mateixa estructura, casos aïllats i amb algunes trames que es mantenien de fons i que anaven apareixent. Però quan ja es van centrant en els universos paral·lels per mi va perdre interès. Eren una mica pesats, la veritat. I això que els casos aïllats eren una mica esgarrifosos i em feien arrufar el nas, eh… però per mi eren més interessants.

  3. Xavier Pujol escrigué:

    Que guapa és l’Olívia.
    Com que va de móns paral·lels no descarto trobar-la algun dia al metro de la Plaça de Sants.
    O d’Urquinaona.

  4. Xavier Pujol escrigué:

    Jo havia deixat un comentari. Algun fringe l’ha esborrat?
    Deia que l’Olívia és molt guapa. I més coses que no recordo.

  5. ignasioliveras escrigué:

    L’Olivia, com diu el Xavier, és guapa, ho corroboro. I el Peter, com diu el Pons, és el pitjor personatge de la sèrie. A mi em va enganxar suficient com per veure totes les temporades. La sèrie té alts i baixos (oh! Què estrany!) però en general és un divertiment força interessant.

  6. Roselles escrigué:

    Tal i com comences diria que és calcada a X-Files, com diu en Xexu. Però ja et vaig comentar que per això la vaig començar a veure, amb la mala sort de no trobar-li el punt.

    Ja que hi ha que confessen ser pro-Olivia, jo em decanto per ser pro-Peter. En Joshua Jackson és ben guapot, però no arriba a ser un Fox Mulder/David Duchovny, que aquest sí que és un amor.

    • XeXu escrigué:

      Definiria de moltes maneres en Fox Mulder abans de dir que és un amor… però definitivament, en David Duchovny ho deu ser tot menys amor. En Peter és més soso… però té el seu punt.

      La Olivia no està malament… però sempre la confonc amb la Carrie, i no sé qui està més porada de les dues.

      • Roselles escrigué:

        No estàs al cas del mites eròtics de la meva generació cap amunt, Xexu. A mi l’X-Files em va enganxar en plena adolescència i n’estava penjadíssima del Fox Mulder i del David Duchovny!

        I sí que és un amor: https://www.facebook.com/fuertecitonovelatele/videos/1381476828545913/

        Carrie? Porada?

        • XeXu escrigué:

          Carrie de Homeland, i volia dir ‘pirada’. Coses d’escriure ràpid. No puc obrir l’enllaç de facebook a la feina, però una cosa és que sigui un mite eròtic, i l’altre que sigui un amor. Almenys era més guapo que l’Scully.

          Per cert, la teva generació és la meva, no fotem.

          • Roselles escrigué:

            Es poden ser les dues coses. Si hagués posat “En DD és 😍😍😍” segur que m’haguessis entès millor.

            Si no he dit que no compartim generació! Però que consti que tu ets més gran hahaha Doncs si un dia tens oportunitat i et ve de gust pregunta a les fans de la sèrie què pensen d’en DD/FM. Pregunta, pregunta!

          • ahse escrigué:

            Ja li has escrit uns quants poemes a la Roselles? A veure si resulta que t’has equivocat d’erotismes :-P:-P:-P

    • Pons escrigué:

      No dic que el Peter no sigui guapo, però el personatge es molt fluix, la Olivia no es que sigui el millor de la sèrie però com a mínim té quelcom més enllà del físic.

      Si t’agrada en Duchovny suposo que deus ser molt fan de Californication, sèrie la qual vaig veure la primera temporada i no em va convèncer gens.

      • Roselles escrigué:

        Californication la vaig començar a veure, ja ni recordo on vaig acabar, crec que vaig arribar a la segona temporada. No en sóc gaire fan perquè si no m’agrada, doncs no m’agrada. Com que l’amor no és correspost tampoc cal matar-s’hi gaire.

    • ahse escrigué:

      Només faltava que algu li faci la pilota al XeXu!!! Que si l’Olivia esta bona, que el XeXu té raó, on anireu a parar els lectors d’aquest bloc…

  7. Marta Madrid Ribas escrigué:

    A mi em va agradar molt la segona temporada de Fringe. La serie está molt bé fins la temporada 4, la 5 sobra.

  8. teresa escrigué:

    No puc per menys que lloar la imaginació del guionista, Pons. Un futurisme extrem, però creatiu. Si a damunt hi ha implicació emocional dels personatges, m’apunto a veure-la.

  9. Lux Lisbon escrigué:

    La tinc pendent per vacances…la vaig començar quan la feien a TV3 però vaig perdre el fil pel mig….

  10. […] Fringe té un 7,4 al filmaffinity i un 8,5 al imdb. La crítica de la primera temporada en el CT2409. La de la segona temporada al CT2433 […]

  11. […] i un 8,5 al imdb. La crítica de la primera temporada en el CT2409. La de la segona temporada al CT2433 La tercera en el CT2451 i la quarta en el […]

Comenta que es gratuït, de moment...

