Cas típic 2436: noi li agrada noia, noi li agrada la Llarga Marxa

Posted: 2016-07-27 in Llibres
índice-640x480La larga marcha – Stephen King

La llarga marxa es una novel·la de Stephen King sobre 100 adolescents que han de caminar sense parar fins que només quedi un noi caminant. Per què? No ho sabem, es així i punt. Seguim el punt de vista del noi 47 d’aquesta competició i seguim els seus pensaments, però amb prou feines ens expliquen res d’ell. La gran part del llibre es centra en les converses amb els altres nois. Al haver-hi 100 corredors apareixen un munt de secundaris en el llibre, però n’hi ha varis de principals com ara el típic malparit, el que sembla que serà el següent en caure però aguanta no saps com, el que està sonat, el que es fa amic del protagonista.

Com passa en molts llibres d’en King, el llibre comença molt interessant i atrapa des del primer moment, i tot i que només es tracta de nois caminant l’autor aconsegueix fer-ho interessant encara que no siguem uns aficionats al running (de fet no corren, caminen, mínim a 6,5 km/h). Però a mesura que passen les pàgines la trama perd una mica, i es pot fer una mica repetitiva fins al moment que s’acosta al final i només tens ganes de saber qui guanyarà i què passarà quan guanyi. No es un llibre de terror, són 300 pàgines de pressió psicològica i ansietat, no es ben bé el mateix però s’assembla. En certa manera em va recordar al Fugitiu (res a veure amb la peli de Harrison Ford) del mateix autor, però sense desmerèixer aquest llibre, el Fugitiu em va agradar força més.

Nota: 6/10

Comentaris
  1. McAbeu ha dit:

    Fa temps que no llegeixo res de l’Stephen King. Va haver una temporada que n’era força assidu i ara no em crida tant però això no vol dir que rebutges llegir-lo si algun em caigués a les mans. De fet, ara m’has fet pensar que una vegada vaig veure una llista amb una guia de lectura de la sèrie “Torre Oscura” que incloïa els 7 o 8 llibres d’aquesta saga i uns quants més de complementaris fins arribar a la vintena de volums. Me la vaig apuntar per posar-m’hi algun dia… i potser algun dia m’hi posaré. Per cert, que me n’oblidava, aquest de “La larga marcha” no l’he llegit.

    • Pons ha dit:

      Jo vaig començar la saga de la Torre Oscura, però no em va acabar de fer el pes, em vaig quedar en el tercer volum, jo no te la recomano, però molta altra gent si.

    • Roselles ha dit:

      El primer de La Torre Oscura és el que vaig trobar més difícil, els volums següents no sabria com definir-los. Crec que el més encertat és dir, com a quelcom positiu, que són molt SK. Jo formo part de “l’altra gent” que diu en Pons que te la recomanaria, tot i que em vaig quedar al quart volum (a veure si reprenc de nou la sèrie).

    • ahse ha dit:

      Tampoc no perds res. El Stephen King és el típic pirat al qual Pons decideix llegir per tenir un exemple més de què mal va l’humanitat ^^

  2. Roselles ha dit:

    Aquest l’he llegit, però fa com uns 18 anys (collons, sí que ha passat temps), quan d’adolescent em va entrar la febrada de S. King i només llegia coses seves, i sense parar. El poc record que tinc d’aquest és bo, perquè tant m’agradava (i m’agrada) l’SK quan toca terror com quan toca pressió psicològica, com li dius tu (thriller psicològic també seria vàlid? O thriller psicològic futurista?).

    La nota és relativament baixa, encara que no sigui suspès. Apart de fer-se repetitiva, ha aguantat bé el pas del temps? Perquè té els seus anyets, eh…

    • ahse ha dit:

      La nota és la real, la que aquest llibre es mereix. Què podia agradar-te de les anades d’olla d’aquest boig?? Jo amb veure la peli que van fer del Shining vaig tenir més que prou!

    • Pons ha dit:

      De jove també em va agafar per llegir bastant en King, de fet es el segon autor que més llibres he llegit després de l’evident primer lloc.

      Sí, accepto thriller psicològic.

      Només són nanos que caminen, tampoc es que puguin envellir gaire malament

  3. XeXu ha dit:

    A priori sembla un argument interessant, d’intriga i suspens, perquè un plantejament tan simple, però alhora tan enigmàtic crida l’atenció, però si després no acabes de desenvolupar bé la idea… bé, que deu ser difícil mantenir la tensió, és clar. De totes maneres, no he llegit res de King, ni crec que sigui aquest el primer cas…

    • ahse ha dit:

      Com diuen alguns per aquí, és millor no perdre temps amb el Stephen King. Un 6/10??? Pffff

    • Pons ha dit:

      Em sembla increïble que no hagis llegit res d’en King, es l’escriptor (en masculí) viu més venut del mon! Has de provar de llegir algun llibre seu. Et recomano La niebla, que es un relat de poc més de 100 pàgines que a mi em va agradar. Han fet una peli, però com gairebé sempre el llibre es millor.

    • Roselles ha dit:

      Ostres, com diu en Pons has de llegir algun llibre de l’SK Xexu! La niebla està molt bé, és bona per començar, i millor si no has vist la peli.
      Tot i que té alguna escena força heavy, jo et recomanaria Misery, sobretot si no has vist la peli (la peli és molt bona, però millor si llegeixes el llibre).

      • ahse ha dit:

        No vagis ajudant a la gent que prengui el mal camí! Per què hauria de perdre temps el pobre XeXu amb el Stephen King??

  4. gembabe ha dit:

    M’has fet pensar en la peli “Danzad, danzad, malditos”, on només pot quedar una parella de ball, però no és un thriller psicològic sinó un drama social de molt mal rotllo. Molt.

  5. Laura T. Marcel ha dit:

    A mi m’ha vingut al cap The road. Segurament no deu tenir res a veure però depriment sí que vaig trobar la historia. M’ha resultat curiós que es centri en el noi 47, un dels meus números fetitxe!

  6. Era al Camí de Sant jaume?

  7. glòria ha dit:

    Gràcies per comentar aquest llibre que sembla interessant, però segur que no el llegiré. La pressió psicològica i l’ansietat és el que menys em convé hores d’ara.

  8. ricard ha dit:

    Sens dubte un argument idoni perquè King demostri el seu talent i sentit del suspens narratiu.

Comenta que es gratuït, de moment...

