Cas típic 2446: noi li agrada noia, noi li agrada visitar Saturn

Posted: 2016-09-05 in Monogràfic

Post ideal pels amants de les meravelles del nostre sistema solar, com ara un servidor ^^

Solar systems cope: L’objectiu d’aquesta pàgina és ser el millor model online del Sistema Solar que hàgim vist. És molt fàcil de controlar, amb escala variable. Ens ofereix la posició dels planetes del sistema solar en temps real, la vista de la volta celesta des de diversos planetes diferents i ens ofereix valuosa informació, tot en una interfície bonica i senzilla d’usar.

The Planetarium: Una altra interfície web que ens ofereix una volta pels planetes dels sistema solar si es que el teu navegador suporta CSS3 es clar.

10 curiositats sobre els planetes del sistema solar:

10 – Aunque Venus es solo el segundo planeta más cercano al sol, su atmósfera densa y tóxica atrapa el calor en una versión “sin salida” del efecto invernadero que calienta nuestra Tierra. Como resultado, las temperaturas en Venus son de 465 grados C, un calor superior al necesario para fundir el plomo.

9 – Como planeta más cercano al sol, la superficie de Mercurio puede alcanzar una increíble temperatura de 450 grados C. Sin embargo, como este mundo no cuenta con la atmósfera suficiente como para atrapar algo de calor, por las noches la temperatura puede descender hasta los -170 grados C. Esos 620 grados de diferencia son el intervalo más alto de todo el sistema solar.

8 – En Neptuno, uno puede encontrar chorros huracanados de viento viajando a 2.400 km/h. En un mundo tan alejado del sol (en ocasiones está incluso más lejos que el degradado Plutón) y carente de calor interno ¿de dónde surge la energía capaz de empujar los vientos más veloces del sistema solar? Sigue siendo un misterio.

7 – Al contrario que otros mundos, Urano está tan escorado que esencialmente orbita alrededor del sol sobre uno de sus costados, con su eje rotatorio apuntando a las estrellas. Muchos astrónomos creen que esta orientación inusual podría deberse a una colisión con un planeta del tamaño de la Tierra, sucedida poco después de su formación.

6 – El planeta rojo es el hogar tanto de la montaña más alta, como del valle más largo y profundo del sistema solar. El Monte Olimpo mide 27 kilómetros de alto (casi tres veces más alto que nuestro Everest), mientras que el Valle Marineris llega a alcanzar una profundidad entre 8 y 10 kilómetros en algunas partes, y recorre una distancia de 4.000 kilómetros (que es aproximadamente la distancia que va de Cádiz a Moscú).

5 – Saturno es principalmente famoso por sus espectaculares anillos. Uno de ellos, demasiado tenue como para poder ser visto desde la Tierra y apenas descubierto el año pasado (2009) tiene un diámetro al menos 200 veces más grande que el del gigante gaseoso (dentro de ese anillo podriamos ubicar a mil millones de Tierras).

4 – Las tormentas de polvo de Marte son las mayores del sistema solar (capaces de recorrer la superficie completa del planeta rojo y de durar meses). Para explicar su increible tamaño existe una teoría que sostiene que las partículas de polvo aéreo absorben la luz solar, calentando la atmósfera marciana a su alrededor. Esto forma bolsas de aire templado que viajan a las regiones más frías, generando vientos. Los fuertes vientos levantan más partículas de polvo del suelo, lo que a su vez calienta más la atmósfera, incrementando a su vez los vientos y levantando más polvo.

3 – Saturno cuenta con una misteriosa forma hexágonal (captada por las cámaras a bordo de la sonda Cassini de la NASA) que mide aproximadamente el doble que la Tierra y que se forma por la estela de un chorro de gas .

2 – El rasgo más extraordinario de la superficie de Júpiter es indudablemente la Gran Mancha Roja, una tormenta gigante que lleva siendo observada más de 300 años. En su punto más álgido de diámetro, el gran punto rojo mide casi tres veces la anchura de la Tierra. Cada poco tiempo, la mancha palidece por completo.

1 – Parece un poco absurdo hablar de lo especial que es la Tierra… después de todo vivimos aquí. Aunque la Tierra está cubierta por océanos de agua, en su día Marte pudo haber albergado también mares. Pero en ningún otro mundo del sistema solar puede uno encontrar una atmósfera cargada con oxígeno disociado, lo cual finalmente ha probado ser determinante para otro de los rasgos únicos de nuestro planeta: nosotros.

Acabem fent un cop d’ull a Saturn per cortesia de la Cassini.

Comentaris
  1. ahse escrigué:

    Genial!! Visitaré Saturn quan torni de la feina ^^

  2. McAbeu escrigué:

    Ahir al vespre vaig tornar a veure una de les pel·lícules antigues de Star Trek (coses d’haver llegit fa poc “Redshirts” ;-D), així que no podies haver escollit millor dia per publicar aquest post.
    Un post molt bo per altra banda. M’han agradat les curiositats i el vídeo, però el que m’ha encantat és el model del sistema solar que dóna per jugar-hi una bona estona. Llàstima que el Planetarium no funciona, almenys en el meu cas però amb la resta n’hi ha prou per gaudir de les meravelles de l’espai. Que m’ha agradat el post, vaja :-)

    • Pons escrigué:

      M’alegro que el post agradi. I Redshirts què tal? T’ha agradat?

      Sí, el Planetari ja no funciona ni per tu ni per ningú.

      • McAbeu escrigué:

        Les primeres tres quartes parts de la novel·la les vaig trobar genials, mentre les llegia em semblava estar veient un episodi de la sèrie Star Trek original (que és la meva preferida) i he de dir que em vaig divertir molt, La part final, les codes, que suposadament haurien de servir per donar-li al llibre un final “com cal” trobo que no aconsegueixen aquesta funció i pel meu gust la novel·la queda una mica coixa. Tot i així, la sensació general que em va quedar és bona i m’alegro d’haver-la llegit. .

        • Pons escrigué:

          La part final es curiosa, es totalment diferent a la primera part de la novel•la, et pot agradar o no, però es original trobar un punt de vista així.

          De totes maneres ja saps que el llibre no parla de Star Trek, perquè el llibre deixa clar en tot moment que parla d’una mala sèrie de ciència ficció ;)

    • ahse escrigué:

      Tots els posts Pons són bons. Tots els posts Pons t’agraden. No sortiràs mai del Pons’s blog sense una sensació de benestar general, mai!

  3. XeXu escrigué:

    Ho veus com sí que pots fer posts interessants? M’ha agradat aquest, sobretot les curiositats del sistema solar, que és molt divers. pel que es veu. Haurem d’anar a Neptú a veure si passa una mica de corrent d’aire…

  4. Xavier Pujol escrigué:

    Fantàstiques les visions de Saturn.
    I l’immensitat de Júpiter. Suposo que si algun dia s’hi fan pisos seran una mica més grans que els nostres.
    Sabia que Venus era un planeta calent, però no tant! Si ni tan sols poden tenir canonades de plom, que se’ls fondrien…
    De moment, i malgrat la calor d’aquest setembre, em quedaré uns dies més a la Terra.

  5. Sergi escrigué:

    Un post estel·lar. Costarà mantenir el nivell al llarg de la setmana.

  6. Eva escrigué:

    A mi no m’acaba de convèncer.

  7. JOMATEIXA escrigué:

    Molt interessant tot. De tornada a la rutina estem tots una mica galàctics…

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s