Cas típic 2503: noi li agrada noia, noi li agrada Stranger Things

Posted: 2016-11-23 in TV

Què passa amb Stranger Things que ha tingut tanta popularitat? Fàcil, es tracta d’una sèrie de Netflix, i com que sembla que es la única plataforma que permet veure sèries de manera mig decent en aquest país, doncs s’han popularitzat especialment les seves sèries. Per si això fos poc Stranger Things ens transporta a principis dels 80, dècada on la principal generació consumidora de sèries va viure la seva infància, això comporta un munt de nostàlgia i de records de pel·lícules mítiques dels 80 on els nens eren els protagonistes, com els Goonies o E.T. Strangers Things comença tal com el seu nom ens fa sospitar, amb un fet estrany, i què hi ha més estrany que una base subterrània al mig del bosc on les llums fan pampallugues i un científic fuig tot neguitós des ves a saber què? M’agraden les sèries que comencen amb acció, ja hi haurà temps per les converses més endavant quan ens haguem ficat en la trama.

Si em poso a anomenar els elements nostàlgics d’aquesta sèrie no acabaré mai, així que em limitaré als més principals: Jocs de rol, nens en bicicleta per barris residencials amb cases amb patis enormes, senyor dels anells (els llibres es clar), radioaficionats (a falta de Internet…), walkie-talkies (a falta de mòbils), Star Wars, He-man, i un llarg etcètera. Tot això per no parlar de la música dels vuitanta que ho impregna tot. Qui surt en aquesta sèrie que jo conegui? Doncs una de les protagonistes es a Winona Ryder, que per cert ja té 45 anys, o sigui que ja no es l’adolescent que vam conèixer a Beetlejuice. La resta per mi són uns desconeguts.

Per si no havia quedat clar l’ambient retro de la sèrie.

Per si no havia quedat clar l’ambient retro de la sèrie.

Fins el capítol 3 veiem que passen coses estranyes que no ens acaben d’ensenyar però predominen els típics fets de la vida d’un poblet dels anys 80, la noia bona que s’ajunta amb males influències, la mare que quan desapareix el seu fill es torna boja, el grupet de nens geeks que li agraden les coses freaks, tot molt tòpic, però a partir del capítol 4 les coses comencen a posar-se interessants sobretot perquè el xèrif del poble es més espavilat i expeditiu del què semblava en principi, de fet, es el meu personatge preferit. No dic que en els primers capítols la sèrie no enganxi, perquè gràcies a aquests elements fantàstics que mig s’insinuen i mig es mostren aconsegueixen cridar l’atenció, però no és fins llavors quan es mostra més quan la trama es posa interessant i aquest punt es el capítol 4.

——————- inici espoilers ——————-

Hi ha algunes coses que no entenc:
– Si no tenen cap problema en carregar-se l’amo del restaurant i un client només perquè han estat en contacte amb la nena però realment no saben res, llavors perquè no es carreguen el xèrif?
– Hi ha punts ridículs com la captura dels bons per part dels dolents, que no veien que hi havia dotze guàrdies? Dotze!
– El mon de l’altra banda no s’aguanta per enlloc. De què serveix tenir un portal si llavors hi pots entrar per un arbre al mig del bosc?
– La cosa rara es mou com vol, no? Llavors perquè no mata a tothom?
– Cremen el monstre i llavors l’apaguen amb l’extintor? Què amables!

——————— fi espoilers ——————–

Ja sabeu què en penso de les sèries amb nens com a protagonistes, no ho sabeu? Per què quedi ben clar no m’agraden, per tan que Stranger Things ho sigui no em fa massa gràcia, però reconec que aquests nens son tolerables, menys el que no té dents, aquest no el suporto. Massa fantasia sense cap ni peus pel meu gust, i crec que no sóc l’únic que pensa el mateix, i també he dit abans lo que pensava de les sèries amb nens protagonistes, no? Doncs això que Stranger Things no està malament, gens malament, però no es per mi. A més, només són 8 miserables capítols, quines poques ganes de treballar!

Stranger Things té un exagerat 8,0 al filmaffinity i un mega sobrevalorat 9,0 al imdb.

Nota: 6/10

PS: Ja heu fet el test del CT2500?

Comentaris
  1. ahse escrigué:

    Jo no l’he vist…

  2. McAbeu escrigué:

    Jo tampoc l’he vist. Algun dia podries parlar de sèries que ens mirem l’Ahse i jo, no?

  3. Xavier Pujol escrigué:

    Comences el post amb la pregunta: “Què passa amb Stranger Things que ha tingut tanta popularitat?”
    No els conec de res.

  4. Roselles escrigué:

    Només un 6/10?!?! Poc ens entenem tu i jo. Encara que diguis que no està malament, un 6 és un 6.

    Em va agradar molt, és una barreja entre l’Stephen King i l’Spielberg. Una mica com van intentar fer amb Super 8, però personalment aquella sí que la vaig trobar fallida per connectar amb el públic crescut als 80.

    El que li falta les dents és un amor! De fet s’ha fet molt popular, com l’Eleven, l’Steve, i ha rellançat la carrera d’una estupenda (en tots els sentits) Winona.

    Sobre les preguntes dels SPOILERS:
    – Tothom sap que no et pots carregar un policia sense que vingui tota la tropa de l’estat a investigar, perquè la mort d’un “company” s’ho prenen molt personalment.
    – No sé de quin moment em parles (la vaig veure a l’estiu, no la tinc recent). Moment bus?
    – Mmmm… perquè hi ha varis portals? No entenc ben bé la pregunta.
    – No mata quan olora sang i/o per moviment?
    – Perquè si no s’hagués cremat la casa. No?
    No et tenia que haver respost als spoilers, ara queda tot més penjat!

    PS1. Per cert, l’has vist en VO o doblat? Perquè el doblatge dels nens és de patada a l’estòmac.

    PS2. Segur que també coneixes en Matthew Modine, el que passa es que no has caigut.

    • Pons escrigué:

      De fet es un sis generós, s’ha salvat del cinc de miracle. Ara que ho dius si que s’assembla a Super 8, un altre exemple de peli en la que li he posat el sis perquè el cinc em feia massa pena. Dec haver-me fet massa vell com perquè m’agradin les pelis de monstres.

      Aquest serà justament el problema, que no m’agrada que les personatges siguin “un amor”. Winona molt estupenda, però fa de sonada, un altre tipus de caràcter que no suporto en un personatge però en canvi a tothom agrada, sóc jo el raro per estar en minoria, ja ho sé, tothom que l’ha vist li ha encantat, sembla el hype de True Detective. Doblat, ara entenc perquè els odio tan!

      PS: Es cert, conec en Matthew Modine, però no massa, eh? Sobretot des de que ha envellit de cop, què li ha passat? Li han fotut un suto gros o què?

    • ahse escrigué:

      Has comentat ja a l’obra mestra presentada al CT 2501? Encara no?? Què fas aquí comentant un post de series??? Potser et penses que la contribució dels comentaristes al bloc és conya?!

    • Lux Lisbon escrigué:

      Un 6/10???!!! Ostres! doncs jo com la Roselles, la vaig veure aquest estiu i em va encantar. I mentre Super 8 la vaig trobar molt, però molt avorrida i artificial, aquesta em va enganxar des del primer capítol.

      Per mi, la nena i el xèrif es berenen ells sols a la resta de personatges. Però també té a veure, i molt, el doblatge dels nens en castellà, una merda, una vergonya.

  5. Ciutadà K escrigué:

    Ostres, Pons! totalment d’acord amb Roselles, aquesta sèrie es mereix una mica més que un 6. Cert, que l’element nostàlgic hi pesa … i molt! però té prou elements per a valoritzar-la i pel que respecta a les coses que no lliguen: no siguis tan racionalista, lenye! Deixa’t portar…. Mira Lost, la sèrie amb més preguntes sense respondre i és ben de culte.
    Fantàstica la Winona i el Modine, sí!

    • Pons escrigué:

      Un sis no es mala nota, eh? Queda lluny del aprovat just del cinc, a Pons’s Blog no es regalen les notes. Ara em diràs que Stranger Things es el nou Breaking Bad, va home va, es deixa veure i es entretinguda i ja està.

      M’és igual si una sèrie es de culte o no, a mi lo que m’importa es si a mi m’agrada (Pons’s Blog, importa la opinió d’en Pons…), els misteris de Lost enganxaven tot i que molts no s’aguantaven per enlloc, els de Stranger Things enganxen molt menys i són encara més inconsistents, per tan es pitjor, tan simple com això.

      Winona t’ho passi si t’agrada veure com els actors fan de sonats (ja he repetit que a mi no m’agrada), però el Modine? Si l’únic que fa es posar cara seria, si amb prou feines té quatre línies de diàleg en tota la sèrie!

    • ahse escrigué:

      Dubtes del bon criteri del Pons????

  6. Elric escrigué:

    hostia ramon, cada dia em sorprens més, com no t’agrada si és divertidissima XD

  7. XeXu escrigué:

    Ja només mirant algun tràiler aquí i allà ja vaig saber que no era una sèrie per mi, i ara resulta que a tu no t’ha agradat especialment. I no deu ser només pels nens protagonistes, si la sèrie fos bona de veritat, l’hauries puntuat més, i no tindries la Roselles i en K traient foc pels queixals. Si et serveix de consol, no els faré cas a ells, no la penso mirar. Encara estic en fase de decidir quina serà la sèrie que provarem a continuació, després d’acabar Black Mirror.

  8. Eva escrigué:

    Caram, quina mania que li ha agafat a tothom amb els vuitantes!

Comenta que es gratuït, de moment...

