Cas típic 2787: noi li agrada noia, noi li agrada saber quan serà el seu aniversari

Posted: 2018-03-13 in Dimarts Vintage

Avui recupero el CT332 el qual us donarà un truc per saber quan caurà el vostre aniversari, o l’aniversari de Pons’s Blog que es més important.

Contràriament al que es pot pensar només llegint el títol (de debò algú se’ls llegeix?). Aquest post no va sobre el meu aniversari (ja fa uns quants dies…) ni de cap altra en concret sinó d’aniversaris en general. Ets previsor i vols saber en quin dia de la setmana caurà el teu aniversari i així avisar la gent amb antelació en comptes del dia abans? Per començar has de saber que si penses en aquestes coses ets un mica raro, però venint de mi, casi que tampoc t’ho prenguis al peu de la lletra. Al que anava. Amb aquest cercle amb numerets es molt fàcil saber quan caurà, o va caure el teu aniversari:Si ara mateix estàs pensant: “Soc de lletres, si us plau explicam de què va això perquè amb tan de número em marejo”. Tan sols cal seguir els següent passos:

  1. Primer has de saber quan es el teu aniversari o la data que vulguis. Per exemple, com ja tots sabeu de memòria, l’aniversari del blog es el 29 de gener.
  2. Triar l’any en que vols saber el dia de la setmana. Perquè si et observador t’hauràs adonat que el teu aniversari no sempre cau en dimecres. Per exemple triarem el 2018.
  3. Vigileu que aquí entra la part de calcular! Es tracta de sumar. Els més agosarats ho poden fer sense calculadora. Pels qui no tinguin una calculador a mà, només cal que aneu al botó de inici (si sou civilitzats i feu servir Windows es clar), executar, escriure “calc”, acceptar. S’ha de sumar el número assignat a l’any + el mes (el número) + el dia (el que toqui) => 1 + gener 6 + 29 = 36.
  4. Aquí hem de fer una altra operació. La divisió! Però que no us espanti el nom. Es tan sols prémer una alta tecla de la calculadora. Si teniu problemes per trobar la tecla busqueu alguna cosa com: “/” o “÷”. I s’ha de dividir el número anterior (36 en el nostre cas) entre 7. 36 / 7 = Com a resultat un bonic nombre: 5,1428571428571428571428571428571
  5. No espantar-se del nombre obtingut.
  6. Quedar-se amb la part decimal del numero. En el nostre exemple seria 0,1428571428571428571428571428571. I es multiplica per 7 = 1. Tanta història per un 1? Sí.
  7. Cada dia de la setmana té un número (diumenge 0, dilluns 1, etc). Per tan l’aniversari del blog del 2018 va ser un dilluns!

Aclariment: Els mesos en vermell són per quan l’any es de traspàs, també marcat amb vermell.

Comentaris
  1. McAbeu ha dit:

    Aquest si que és, efectivament, un post vintage. Com es nota que ha passat el temps, Actualment ja existeix internet, tot això ho podem fer utilitzant alguna de les web que ho calculen directament i no amb aquestes complicades operacions. Una divisió!!, on vas a parar!!. ;-)

    • ahse ha dit:

      Si no estiguessis fent servir Windoze, sabries que al món civilitzat hi ha un executable anomenat “cal” que es pot invocar en qualsevol terminal i et torna uns llistats macos amb tots els dies de cada mes al que et trobis, o fins i tot amb tots els dies de cada mes de l’any que li passis com a argument de línia. Funciona sense xarxa i no necessita cap connexió a Internet! Tota una meravella!!

      Però clar, tot això no existeix per als equivocats…

    • Pons ha dit:

      Internet no es pot fer servir per les coses bàsiques que sinó es gasta

  2. ahse ha dit:

    Jo em llegeixo fins i tot les etiquetes del CT!! Ara bé, l’algorisme del disc no faré l’esforç d’entendre’l.

  3. Xavier Pujol ha dit:

    Mentre no es canti el tonteaños feliz…

  4. Eva ha dit:

    Que.. senzillet i útil!

  5. ÒscarAzAl ha dit:

    En llegir el títol he pensat: ho preguntes als teus pares. Després he pensat que potser era una calculadora per als orfes. Llavors he llegit el post i ho he entès.

  6. XeXu ha dit:

    De tot això només he entès que qui va inventar aquest cercle amb números era una mala persona.

  7. Jo el dia 1 de gener miro el calendari i ja… XD

  8. JOMATEIXA ha dit:

    Això és pels que tenen temps i s’hi volen entretenir.

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s