Cas típic 3498: noi li agrada ser intolerant amb la ineficiència

Posted: 2021-12-22 in Dimarts Vintage

Avui recupero el CT1057

Ahir vaig passar per la biblioteca, de moment això no és cap notícia remarcable en la meva vida quotidiana, només és un fet per situar als lectors.

El cas és que a la cua hi havia una dona que buscava no sé quin coi de llibre i que sembla que no se li ha acudit buscar-lo en el prestatge on té aquest autor tots els seus llibres, coses de biblioteques, vagi vostè a saber.

Però el problema era la noia que demanava no un, ni dos, ni tres, sinó quatre llibres sobre com preparar-se les oposicions a mosso d’esquadra! Per què coi has de demanar 4 llibres tots de biblioteques diferents si total no te’ls llegiràs pas tots, són oposicions a mosso d’esquadra, per la gent no acostumada, un llibre es pot indigestar fàcilment, no diguem ja quatre llibres.

Quan per fi em toca a mi li dic a la bibliotecària:

– Bona tarda, m’agradaria encarregar un llibre d’una altra biblioteca.
– Quin?
Prefereixo donar-li l’autor per evitar problemes.
– L’autor es diu Max Brooks -Tot lletrejant el nom. M-A-X B-R-O-O-K-S.
– Hmm, doncs no em surt res.
No sé per què, però ja m’ho temia.
– Amb dos “O” i “K”
– Ai, havia posat una “C”
– …
– Hmm doncs tampoc trobo res…
Estiro el cap per veure la pantalla
– Ha de canviar el desplegable de la localització, ja que el llibre és de fora de Sabadell.
– Ah sí.

Llavors em passa el carnet per lector i llavors treu una petita fitxa de paper i comença a omplir les dades del llibre. Ep! Aquí hi veig una oportunitat de negoci! Vejam, si triant el llibre desitjat i passant el carnet per lector ja queda registrat que tinc reservat el llibre, per què no es poden enviar aquestes dades a la biblioteca on està el llibre? Que tal aniria això de no malgastar temps apuntant el meu número de carnet, el títol del llibre, l’autor i fins i tot el codi de la biblioteca que ha hagut de buscar en un arxivador?

Fa quatre dies van renovar l’aspecte de la web del catàleg, que em sembla molt bé, a no sé que tinguis coses més importants a fer com ara agilitzar el tema del préstec interbibliotecari. Posats per què no fan una petició per burofax? Per telègraf potser? A veure, quant falta perquè canviïn les bibliotecàries per cíborgs supereficients?

Impacient jo? El sistema que no funciona!

Comentaris
  1. AhSe ha dit:

    Si els empleats es canvian per cíborgs supereficients nosaltres de què treballarem cobrarem al final del mes?

  2. McAbeu ha dit:

    Han hagut de passar onze anys d’ençà que vas escriure la teva queixa, però al final t’han fet cas. Actualment, demanar un llibre d’una altra biblioteca es pot fer fàcilment des de la web del catàleg Atena (http://cataleg.atena.biblioteques.cat/iii/encore/?lang=cat) que, t’ho dic per experiència pròpia, funciona molt bé.

    El que encara no ha arribat és la substitució de les bibliotecàries per cíborgs i espero que no arribi mai, les bibliotecàries del meu poble són força amables (i  saben lletrejar perfectament), em sabria greu que les despatxessin.

    • AhSe ha dit:

      Sento dir-te que les bibliotecaries són una especie amenaçada amb la desaparició, junt amb altres com ara els traductors, els artistes, els d’assistencia a client, etc. que es veuran reemplaçats per una app estúpida que al principi et donarà certes opcions per interactuar amb ella però finalment acabarà dient-te què has de fer sense raonaments i/o perquès.

    • Pons ha dit:

      M’alegra saber que encara es pot confiar en les deesses gregues

  3. Ciutadà K ha dit:

    Reivindicació potent !!! tu perquè has tocat el tema biblioteques però podríem exposar taaaaants casos en d’atres activitats …. no és impàciència és sensibiltat alta a la ineptitud !!

  4. El Peix ha dit:

    Jo si fos bibliotecària hauria fet el mateix que va fer ella, intentar exasperar al lector. Segur que té un nom més interessant, però jo en dic la llei del taulell.

    • Pons ha dit:

      Tot i que vull aclarir que en la majoria de vegades l’imbècil es troba a l’altra banda del taulell, i els pobres taulellistes són els que tenen molta paciència.

    • AhSe ha dit:

      Potser la tal no havia arribat a prendre’s el café matiner… O potser pitjor, el café matiner que li van oferir a la cafeteria de la biblioteca era una porqueria!! Encara sort que el Pons va ser pacient, amable, tolerant i fins i tot proactiu a l’hora de donar consells, sino qui sap quins peixos a la planxa haguessim observat a aquest CT!

  5. A mi la incompetència em fa treure foc pels queixals, i n’he d’aguantar molta, cada dia més. Els incompetents et fan perdre molt temps, et posen de mal humor, de vegades et fan perdre diners o et compliquen molt la vida (m’hi he trobat fins i tot en una operació), i, per acabar, et fan pensar que el món és ple de gent estúpida, la qual cosa no és un pensament agradable.

Comenta que es gratuït, de moment...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s