Ready Plaer Two – Ernest Cline (384 pàgines)
Recordeu Ready Player One? Doncs aquesta és la seva seqüela, suposo que pel nom no costava massa d’endevinar. La novel·la arranca al cap de pocs dies després d’haver acabat el primer, o sigui que serà complicat parlar de la trama sense fer masses espoilers, però podeu comptar que si hi ha segona part com a mínim un dels protagonistes del primer llibre deu quedar viu, si no seria una merda de continuació. En aquesta segona part es descobreix una millor manera de connectar-se a Oasis, el món virtual on tothom fa la seva vida, ja que el món real és horrible, podem dir que Oasis és com el somni humit de Zuckerberg, allò que ell voldria que fos el seu projecte anomenat Meta.
El llibre gira al voltant del problema de viure constantment fora de la realitat en món virtual, però això no és el que anava el primer? Doncs si, però en aquest més, perquè com us deia han augmentat el nivell de realisme, diguem que ara Oasis enganxa més, la droga és encara més addictiva, més dura. Per què coi perdre el temps arreglant un món que està fet merda si la gran part de la vida te la passes en un altre món que et pots fer a mida i molt més ben parit? Només perquè no és real? Xifra ho deia a Matrix, saps que l’entrecot no és real, que només són impulsos elèctrics que estimulen el teu cervell, però és que això mateix fa que no hi hagi cap diferència amb la realitat, i, per tant, ja m’està bé viure enganyat. Al principi el protagonista del llibre també pensa així, però altres personatges no pensen igual.
Una de les característiques principals d’aquest llibre és que està ple de referències a hits dels 70, 80 i dels 90 (més encara que el primer!), i quan dic ple vull dir que la trama li costa molt avançar perquè en cada paràgraf l’autor necessito posar alguna referència o altre, una mica de mesura senyor Cline, per exemple, el monogràfic especial sobre les obres de John Hughes és llarg i infumable, i el monogràfic sobre Prince encara és pitjor. El que em fa més gràcia de tot és que leitmotiv de l’argument principal del llibre és la còpia de l’argument d’unes novel·les lleugeres, i és clar, l’autor no se’n pot estar de posar les referències d’on ha plagiat la idea. Fins i tot l’autor es copia a ell mateix, per què en el fons Ready Player Two no s’allunya de Player One, que en el primer llibre s’han de resoldre tres enigmes? Doncs aquí són set, que en el primer llibre hi ha un dolent que porta la davantera? Doncs aquí també. En el primer llibre triomfa gràcies al poder l’amistat? Doncs aquí igual. Que el primer té un final terriblement ensucrat? Doncs en aquest pitjor, crec que ara tinc diabetis tipus 6 (un nou tipus que m’acabo d’inventar només per mi). Tot i això, reconec que el llibre és entretingut.
Nota: 6/10
A mi també em va semblar un llibre força entretingut. La història passa bé, malgrat que és cert que hi ha capítols on l’autor ho allarga massa això de les referències i potser no caldria. Com que això és el que va agradar més de la primera part, doncs aquí s’hi ha abonat.
Pel que fa a això que dius que “l’autor es copia a ell mateix” és exactament així i no dubto que està fet expressament. Aquesta segona part és igual que la primera donant un pas de rosca més a allò que representa que més va agradar de l’anterior, el problema és que la primera va aconseguir sorprendre i aquesta, precisament per això, ja no ho fa.
Pel poc que canvia la trama, més que Ready Player Two, jo li hagués dit Ready Player One 1.1
Potser només se li havia d’haver incrementat el número del p a t c h, no?
Des del teu punt de vista i donada la manca aparent de canvis que trenquin la compatibilitat amb el primer llibre, quina versió creus que hauria d’haver tingut aquest llibre?
Trobo que una seqüela on tots els protagonistes apareixen morts tampoc pot resultar bastant interessant – pensem per exemple en els morts vius, els esperits que no acaben de marxar-se del lloc on van dur la seva vida, els fantasmes, les cases encantades, els homes-animals o els animals-homes i aquest tipus de coses. Ara bé, els zombies queden exclosos, és clar. Un zombie mai no tindrà cap cosa interessant.
P.S.
La i grega va caure del títol perquè no és prou catalana?
La vida dels morts sol ser bastant avorrida, en canvi, són els vius els que no paren de posar-se en problemes i desgràcies vàries.
PS: Sí, i no sé per on para
Aposto pel forat negre que hi ha al cotxe del becari ^^
Com que el primer llibre em va meravellar, si no fos per aquesta segona part tan ensucrada que dius, tenia clar que aquest el llegiria també. El tinc a casa, en algun moment d’aquest any el llegiré, tot i haver sentit per activa i per passiva que no és tan bo com el primer. No m’ha agradat això que expliques que un dels punts forts del primer, que són les referències, ara esdevingui motiu últim per l’autor i n’abusi. Veurem què tal és de pesat. Si almenys és distret, es deixarà llegir, suposo.
Pensa que es pot donar el cas que en trobis referencies que, malgrat no es tracti de política, t’agradin. No sabràs què et perds fins que no el llegeixis!
El primer llibre també el vaig trobar que tenia un final molt ensucrat, però bé, si a tu no t’importa que tothom acabi més feliç que en un capítol de Pepa Pig cap problema, jo he arribat un punt que necessito veure com la gent pateix, diguem cruel. Sent estrictes no es pot dir que no sigui tan bo com el primer, sent estrictes s’ha de dir que aquesta segona part és igual de bona que la primera, ja que l’argument és pràcticament una còpia de la primera part amb un parell de canvis, diguem que no s’ha arriscat gaire a canviar la fórmula. Bé, el primer estava a petar de referències igual que el segon, però en el primer sabies que el tema nostàlgic no aniria més enllà d’un paràgraf o dos, aquí descobrim capítols sencers dedicats a un sol tema nostàlgic. No et preocupis, és distret igual, i al principi es pot dir que és prometedor i tot, i un l’agafa amb ganes.
Molt ben explicat. El primer es disfruta molt més per la novetat i pel tema nostàlgic “curt”. Aquí històries com la de prince no s’aguanten.
A part que tot i ser ficció, el primer llibre me’l creia. Aquest no li he acabat de trobar sentit a la història. Ho veia massa forçat i surrealista.
I per acabar, si algú ha vist la peli….. Doncs no faré comentaris de la peli. Apa.
Jo no tenia res en contra de Prince, tampoc tenia res a favor, però ara em cau malament, tot culpa del senyor Cline.
Sobre la peli, abans de veure-la ja tenia molt clar que seria impossible traspassar les sensacions d’aquest tipus de llibre en una peli, per això no vaig acabar gaire decebut. De debò que no cal que comprin els drets per fer la segona part.
Vols dir que no voldràs veure el somni humit del Zuckerberg en imatges?!
I si el món virtual el posarien al Mart, per complaure al Musk?
Queda obvi que no sabeu apreciar el surrealisme! Només faltaria que diguis també que l’obra del Gaudi no té gaire sentit, es veu massa forçada i, bé, surrealista.
[…] Ready Plaer Two – Ernest Cline (384 pàgines) (6/10) […]