Cas típic 1341: noi li agrada noia, noi li agrada dansar amb dracs

Posted: 2012-09-24 in Llibres

Dansa amb dracs – George R. Martin (1.200 pàgines)

Què dir de la cinquena entrega de cançó de gel i foc que no sabeu ja? Si sou fans de la saga el cinquè llibre es lectura obligatòria i si no sou fans no se que espereu. Per cert, pobre d’aquell que gosi mirar la sèrie sense haver llegit els llibres, es mereix que Roose Bolton en persona l’escorxi.
Són un munt de pàgines, però no es fan pesades, l’autor es capaç d’escriure d’aquella manera que fa que encara que els personatge del capítol no t’agradi, el capítol t’agradi igualment. Això sí, es nota que té posat el pilot automàtic i va fent avançar la història sense gaires canvis sotracs. Deu estar tranquil pensant que com a mínim encara li queden dos llibres ben grossos per acabar la història. Des del minut u del primer llibre que ens diu que s’acosta l’hivern, però ja han passat 5 llibres ben gruixuts i encara estem a la tardor!

Per aquells que no tingueu por dels espoilers sobre el cinquè llibre us deixo un repàs dels personatges principals, o com a mínim dels personatges que hem fan més gràcia a mi.
Ayra: Ja comença a cansar el paper de “pobre nena” de l’Ayra, quant rondava per potent tenia certa gràcia, però cal que torni a passar pel mateix en les ciutats lliures? I en que coi s’està convertint? en un Assassin’s Creed?
Tyrion: Tot el que fa el Tyrion en aquest llibre es una road movie, bé una road book…
Theon: Sempre ha estat un desgraciat en Theon i per això ens agradava dir-li “pobre pringat” però cal arribar al punt de humiliar-lo tan? Si el volguessim humiliar encara més, només faltaria que… que… espera, ja no se’l pot humiliar més.
John: Es dels que més bé m’ha caigut sempre, no puc dir res dolent d’ell, són els millors capítols. Sempre ha sigut dels meus preferits i ho continua sent. Contínuament li diuen que no sap res, però és dels únics que sap fer les coses. I val més que no em feu parlar del seu últim capítol que em poso tens!
Gent varia de Dorne: Només serveix per aportar un munt de princeps i nobles nous a la trama, com si en faltessin…
Danerys: Segueix a l’altra punta de mon ficada en ciutats esclavistes que no li importen a ningú. En el tercer llibre encara s’espavilada prou bé, però en aquest no s’en surt gaire. No es la mare de dracs? doncs què fa que no en treu profit? Si els hagués entrenat millor quan eren petits ara no tindria tens problemes…
Altres: Secundaris per allargar el llibre i prou…

Si de cas un altre dia ja penjaré els extrets memorables del llibre.

Nota: 7/10

Comentaris
  1. ahse ha dit:

    Abans em llegeixo un estàndard d’encriptació per a ICC-s que aquesta anada d’olla. No entenc de on treus el temps…
    De totes formes, si penges algún extret memorable sobre el John prometo que me’l llegiré.

  2. Quadern de mots ha dit:

    Seré de les úniques que no s’acaba de creure aquest capítol tan especial d’en Jon Neu????? El tema de l’Ayra, completament d’acord, ja es fa una mica pesadet , la necessiten de tornada al Nord, ja. Tyrion, excel•lent com sempre.

    canviant de tema, i els rellotges?

  3. XeXu ha dit:

    Ja t’anuncio que avui no llegeixo el post. Jo vaig pel segon llibre, i només fer un cop d’ull als personatges que cites me’n falten uns quants, i no vull que m’esquerris la lectura. D’aquí alguns anys, quan l’hagi llegit, ja vindré a veure què et va semblar.

    • Pons ha dit:

      no pateixis, dic que només cito els que a mi m’agraden, els altres que es donin pel sac, com si l’autor se’ls vols carregar…

  4. Crític de cine ha dit:

    No puc llegir el teu post d’avui perquè encara estic llegint el ‘Festín de cuervos’ i no tinc ganes d’empassar-me cap Spoiler. La veritat és que el Festín se m’ha travessat una mica. A veure si amb la ‘Danza de dragones’ m’hi torno a enganxar com amb la ‘Tormenta de Espadas’.

    • Pons ha dit:

      Doncs danza de dragones segueix més en l’estil de Festín de cuervos que no pas Tormenta de espadas, ho sento…

  5. caterina ha dit:

    Quan baixi el meu volum de llibres pendents de llegir, aquesta saga la tenc en ment. Són molts els que me l’han recomanada.

  6. rits ha dit:

    Vaig pel tercer! així doncs, no llegeixo el post!

  7. Tomàs ha dit:

    Aquest post és un regal, oi? Avui és festiu!!!

    No he llegit aquests llibres, però un 7/10 dona idea clara que si més no en a tu t’han encantat.

  8. Alba ha dit:

    Massa complicat per mi Pons!!!

Comenta que es gratuït, de moment...