Què seria dels divendres sense enllaços? Una copia del dijous?

  1. No els hi feu preguntes complicades a les miss. Quina parella escolliries per preservar la espècie humana? (38 segons)
  2. Gent que no valora la seva vida i es llança amb un kayak per una cascada de més de 30 metres (1 min)
  3. Es més feliç la gent amb fills o sense? Doncs com tot en aquesta vida, depèn de varis factors…
  4. Dilema moral. Si prems el botó algú morirà però obtindràs 1.000.000$ (2 min subtítols en anglès)
  5. Gent que fa el possible per morir, treballar segur està sobrevalorat. (30 segons)
  6. Pantomima full Corporatiu (1 min)
  7. Màgia: El truc del got de vi i les ampolles (3:37)
  8. Efecte de l’heli i l’hexafluorur de sofre en la nostra veu (39 segons)
  9. Malson en ala delta: van oblidar lligar-li l’arnès i va fer tot el viatge penjat agafant-se amb les mans (Subtítols en anglès 4 min)
  10. Kurzgesagt – In a Nutshell:  Escombraries espacials (8 min subtítols en castellà)
  11. En bàsquet val qualsevol part del cos menys els peus, no? (20 segons)
  12. Bon punt de ping pong (46 segons)
  13. Les cançons que fan servir el recurs del “na na na na” (4 min)
Anuncis

Des de que WordPress no em fa els resums de l’any cada vegada em fa més mandra aquest post, em sembla que em passaré a Blogger… Hahahahahaha ni de conya!

  • Durant el 2018 12.551 lectors han passat per aquest blog, uns quants menys que els 15.152 de l’any passat, lluny de les 23.359 visites que van passar al 2016 i encara més lluny de les 32.206 del 2015, algú ha dit decadència dels blogs?
  • La mitjana de visites per dia al blog es de 34, lluny de les 42 del 2017 i encara més lluny de les 64 del 2016, no vull ni comparar amb el 2015. Això vol dir que s’ha mort la meitat de la població o què?
  • En aquest passat any 2018 s’han publicat 211 casos típics, només 5 menys que l’any 2017, oi que semblava que aquest any havia fet moltes vacances? Doncs resulta que encara en podia fer més! Això vol dir més d’un Cas Típic cada 1,73 dies!
  • Durant el 2018 el blog va rebre 3.727 comentaris (comptant els meus i els de l’ahse), lluny dels 5.115 comentaris de l’any passat. Si descomptes els meus comentaris i els de l’ahse em quedaria amb uns 1.000 comentaris de la “gent normal”, quina misèria!
  • Per tant la mitjana de comentaris per post es redueix una vegada més a 17,66 comentaris per post. Una vegada més descomptant els meus i de l’ahse surt a 6 comentaris per CT, fantàstic… L’any 2017 la cosa estava en 23,6 comentaris per post.
  • El posts del 2018 tenen 55.157 paraules, això son 261 paraules i mitja per post. Encara més breu que les 366 paraules per post del 2017, cada vegada sóc més concís, un geni!
  • Passo de comptar els comentaris que ha fet cadascú en el 2018, massa feina, però tothom es pot imaginar la quantitat aproximada.
  • El post més visitat ha estat el CT2751 gràcies al factor clicbait del títol, el contingut res destacable. 80 visites res extraordinari. En segona posició està el post dels 12 anys, el CT2755. Completa el podi el CT2880 amb la tornada de vacances, dona gust veure que hi ha gent que em trobava a faltar. Com a curiositat el quart es el CT2872, el post es famós gràcies a que en el títol apareix la paraula “nua”, la decepció arriba quan veus que l’acompanyen les paraules “rata” i “talp”.
  • Xarel·10 em continua portant més visites que qualsevol altre blog i amb molta diferència, començo a sospitar que aquestes estadístiques no són del tot fiables, però sembla que 1.271 visites han sigut gràcies el blog d’en McAbeu. Cadena de blogs 11 de setembre es el segon amb 307 visites i l’Allau tercer amb 223.
  • Les categories més vistes en el 2018 han sigut. Reculls dels divendres (43), Tv (33), Dimarts Vintage (30) i Monogràfic (29). Ja ho veieu en què s’ha convertit en blog, en enllaços i sèries, amb el què havia sigut!
  • 267 imatges penjades durant el 2018, 25 imatges més que el 2017. Única cosa que ha augmentat en aquest blog respecte l’any passat a part de l’edat d’un servidor.
  • Deixant de banda Espanya, els visitants dels països que més em visiten són: Estats Units, Romania (gràcies ahse), Marroc (gràcies Eva) i Canadà (gràcies Shaudin Melgar-Foraster). Exactament igual que l’any passat.
  • Els enllaços on la gent fa més clics en aquest blog són: Youtube, Microsiervos i Fino Filipino. També exactament igual que l’any 2017.

Fins aquí les estadístiques del què ha donat aquest 2018. Si teniu curiositat en el C2757 trobareu les estadístiques del 2017 que van ser millors.

Avui toca repassar les pelis que he vist en la segona meitat del 2018, si voleu veure les de la primera meitat us remeto al CT2871

27 pel·lícules que sumades a les 30 vistes en la primera meitat del any sumen 57, l’any  que menys pelis he vist des de que faig aquesta llista., 9 menys que el 2017, 8 menys que el 2016, i pràcticament la meitat que les vistes en el 2015. Nota mitjana de les pelis vistes aquest any 5,89.

Avui toca els reculls del llibre que us vaig prometre ahir. Post vintage dels dimarts? No se de què em parles, això es només un recurs quan no se què publicar i avui no es el cas.

Si la bollería predispone al sobrepeso es por muchas razones: tiene una gran densidad energética, es poco saciante, la intensidad de su sabor puede crear dependencia debido a que produce un estímulo muy exacerbado, el azúcar de su composición es proinflamatorio y altera respuestas hormonales, sus grasas trans desestabilizan las estructuras celulares, sus harinas refinadas disparan la glucemia y promueven el crecimiento de cepas de bacterias intestinales poco recomendables… Es por todo ello y no por uno de sus nutrientes de forma aislada por lo que no es un alimento saludable. Por eso, decir que la bollería es insana solo por el azúcar que contiene sería otro reduccionismo absurdo.

El azúcar en los últimos años se ha convertido en el enemigo público número uno, y actualmente supone una de las prioridades de salud pública mundial. Su consumo es un factor de riesgo a la hora de contraer enfermedades no transmisibles como caries, sobrepeso, obesidad, afecciones cardiovasculares, grasa visceral…, todas ellas relacionadas con el desarrollo de diferentes tipos de cáncer.

Las grasas trans o parcialmente hidrogenadas son el resultado de hidrogenar aceites vegetales para que tengan la textura y el comportamiento de grasas a temperatura ambiente, consiguiendo así solidificarlas y obtener una estructura muy estable. Este resultado da lugar a un tipo de grasa que aúna unas características muy interesantes para la creación de alimentos apetitosos y de buen aspecto. Se ha usado en margarinas, palomitas, comidas preparadas, platos congelados, galletas, bollería, dulces… ¿Dónde está el inconveniente? Como podrás deducir, en la salud, estas grasas se asocian con la aparición de enfermedades cardiovasculares, acumulación de grasa visceral, sobrepeso y obesidad. Actualmente se ha decretado por consenso que son un riesgo para la salud y que su consumo deseable es cero.

Los aditivos tal como los usamos y en las cantidades indicadas son seguros, pero no son inocuos. Nuestros embutidos son muy seguros, pero no son saludables; los nitratos y nitritos que contienen no son inocuos. Nuestros dulces son muy seguros, pero no son saludables; el azúcar de su composición no es inocuo. Nuestras bebidas alcohólicas son muy seguras y estables, pero no son saludables; su alcohol y sulfitos tampoco son inocuos.

Es preferible comprar atún al natural y añadir aceite de oliva virgen extra en casa, que comprar una conserva en aceite de girasol o en un aceite de oliva refinado.

«con vitaminas y minerales». Algo que es completamente irrelevante en la mayoría de los alimentos, dado que prácticamente todos contienen vitaminas y minerales. Sería algo equiparable a anunciar una casa con «puertas y ventanas».

Tenemos papillas «con 8 cereales»… ¿Qué pasa?, ¿que las de uno o dos cereales son peores? Es un sesgo común a casi todos los anuncios, no solo de alimentación. Si puede llevar más nutrientes, aunque sean insanos, siempre nos parece mejor.

Al igual que hay alimentos con grasas poliinsaturadas que no son saludables, como los aceites refinados de semillas o comidas preparadas con aceite de girasol, mientras que otros alimentos con estos nutrientes sí que son muy recomendables. Es el caso de los frutos secos. Este enfoque muchas veces asume que el consumidor piensa que las grasas saturadas son «malas» y el resto son «buenas», y como se puede ver con esos ejemplos no tiene que ser necesariamente así. Por lo tanto, así no es como se determina de verdad la calidad de la grasa, sino que tendría más sentido acudir al listado de ingredientes para comprobar cuál se ha usado en la elaboración. Otra de las cosas inexplicables en la actualidad es que, dentro de todo este desglose de grasas, no haya que separar las que sí tienen un mayor perjuicio: se trata de las «grasas trans» o «grasas hidrogenadas / grasas parcialmente hidrogenadas».

HIDRATOS DE CARBONO: Aunque afortunadamente nos separa la parte de azúcar de almidones, no nos indica si ese azúcar es libre, es añadido o es el presente de manera natural en el alimento. Este valor mete en el mismo saco azúcares que serían perjudiciales con otros que no implican ningún problema para nuestra salud, lo cual es un error.

El semáforo nutricional tampoco es una buena estrategia en el etiquetado a la hora de saber si un alimento es saludable o no lo es.

Los alimentos que aparecen en el listado de ingredientes lo hacen en orden de composición, es decir: el que aparece en primer lugar es el que tiene mayor presencia y el que aparece en último lugar será el menos representativo.

Aunque la obesidad tiene un componente genético, el hábito dentro de la propia casa es mucho más determinante en la obesidad familiar. Importan más los alimentos y las rutinas que se perpetúen que los genes compartidos.

La falta de regularidad a la hora de incorporar comidas saludables nos ha hecho muchas veces creer que un plato saludable compensa a otro poco recomendable. Y no es así. La verdura de la ensalada en la cena no «anula» el bocadillo de salchichón que nos hemos tomado en la merienda.

Mi dieta ya no cojea – Aitor Sanchez

Recordeu que del CT2791 i els 3 successius vaig parlar d’un llibre de nutrició anomenat Mi Dieta Cojea, doncs avui us presento la segona part. La idea es el mateix que la primera part, dir tot el que fa malament la majoria de la gent a l’hora de menjar i dir com es pot fer per menjar millor, per això calen dos llibres? De fet no, però què voleu que us digui m’agrada que em repeteixin les coses perquè se’m obliden, en tot cas dubto que caigui en el tercer. Demà us posaré una pila d’extractes del llibre, perquè si els poso avui el CT em quedarà massa llarg, el que si que us poso avui i en majúscules es de què va el llibre escrit pel propi autor:

  • NO DEBEMOS EVITAR LAS GRASAS.
  • CONTAR CALORÍAS DISTRAE MUCHO MÁS DE LO QUE APORTA.
  • «DIETA EQUILIBRADA» Y «DIETA SALUDABLE» NO SON LO MISMO.
  • SÍ QUE PODEMOS DISTINGUIR ENTRE ALIMENTOS SANOS Y ALIMENTOS INSANOS.
  • LA PIRÁMIDE ALIMENTARIA CLÁSICA NO ES UNA BUENA GUÍA.
  • EL DESAYUNO NO ES LA COMIDA MÁS IMPORTANTE DEL DÍA.
  • LOS HIDRATOS DE CARBONO NO ENGORDAN POR LA NOCHE (NI POR EL DÍA).
  • NO HAY QUE COMER NECESARIAMENTE CINCO VECES AL DÍA.
  • EL COLESTEROL NO ES TAN PELIGROSO COMO NOS LO PINTAN.
  • CUESTA MUCHO ENCONTRAR PRODUCTOS INTEGRALES (DE VERDAD).
  • LOS LÁCTEOS NO SON IMPRESCINDIBLES.
  • LA CARNE NO ES IMPRESCINDIBLE.
  • LA DIETA VEGETARIANA ES PERFECTAMENTE SALUDABLE SI ESTÁ BIEN DISEÑADA.
  • TOMAR PRODUCTOS «NATURALES» NO ES SINÓNIMO DE SALUD.
  • EL AZÚCAR NO ES NECESARIO, SINO QUE ES PERJUDICIAL PARA NUESTRA SALUD.
  • EL ALCOHOL NO ES BUENO PARA EL CORAZÓN NI PARA LA SALUD.
  • LA OBESIDAD SE HA CONVERTIDO EN UNA ENFERMEDAD DE POBRES.
  • LOS ALIMENTOS FUNCIONALES NOS ENGAÑAN MÁS DE LO QUE NOS APORTAN.
  • LOS ADITIVOS, AUNQUE SEAN SEGUROS, NO SIEMPRE SON INOCUOS.

Primer recull d’enllaços de l’any!

  1. Encaixar perfectament es això (30 segons)
  2. Una crac del cercle aquest o com es digui el trasto aquest… (30 segons)
  3. Dada: Totes les galàxies giren amb la mateixa velocitat angular
  4. Construïm a dos metres de la mar“, van dir, “no Passarà res”, van dir … (1 min)
  5. Art amb gots de Starbucks. (1 min)
  6. La dona amb les cames més llargues del món. (3 min)
  7. El Titànic enfonsant-se en temps real: 2 hores i 40 minuts.
  8. EL Comidista | Mites de la cuina en 3 min
  9. El canal de youtube d’aquest home està ple perles amb aquesta (24 segons)
  10. Mike va pintar una bola de beisbol cada dia durant 38 anys per crear la pilota de pintura més gran del món.
  11. A vegades no saps si els xinesos son persones o robots (30 segons)
  12. Personal Branding – Pantomima Full. (1 min)
  13. Addicte a les exorfines?

Un altre recull, aquest cop de les temporades de les sèries vistes en el difunt 2018, us les poso ordenades de les que més m’han agradat a menys. T1 = Temporada 1, T2 = Temporada 2, etc.

  1. En Teràpia [T1]
  2. Downton Abbey [T2]
  3. Downton Abbey [T1]
  4. En Teràpia [T2]
  5. Rick & Morty [T3]
  6. Gomorra [T2]
  7. Gomorra [T1]
  8. Black Mirror [T4]
  9. American Crime Story [T1]
  10. Peaky Blinders [T4]
  11. Better Call Saul [T2]
  12. Better Call Saul [T1]
  13. One Punch Man [T1]
  14. Fariña [T1]
  15. Gomorra [T3]
  16. En Terapia [T3]
  17. Vikings [T5]
  18. Mr Robot [T3]
  19. Atac als Titans [T1]
  20. Archer [T2 i T3]
  21. Mindhunters [T1]
  22. Modern Family [T9]
  23. Big Bang [T11]
  24. Orphan Black [T1]
  25. Westworld [T2]
  26. Orphan Black [T2]
  27. American Crime Story [T2]

Per veure el rànquing de les sèries del 2017 visiteu el CT2748 o el CT2745. En comparació, aquest 2018 he vist 7 temporades menys que en el 2017, o sigui que miro menys sèries i llegeixo menys, què he fet aquest 2018?