Cas típic 1122: noi li agrada noia, noi fa la Ronda de nit

Posted: 2011-03-15 in Llibres, Terry Pratchett
Ronda de Noche – Terry Pratchett (400 pàgines)

Ronda de noche es el sisè llibre de la saga de la Guàrdia. També es el llibre número 31 que em llegeixo d’en Terry Pratchett. Els lectors més perspicaços ja estaran deduint quin es el meu autor preferit…

En Sam Vimes entra en un forat temporal mentre perseguia un delinqüent bastant perillós. El viatge el porta 30 anys endarrere, just quant ell mateix acabava d’entrar a la guàrdia nocturna de la ciutat, justament coincidint també amb una revolta que va canviar els sistema de govern de Ankh-Morpork.
En Vimes tornarà a reviure la agradable sensació de ser sergent i patrullar els carrers amb les seves fines botes, llàstima que un delinqüent del present li posarà les coses bastant difícils.
Es una llàstima que la novel·la abandona tots els personatges secundaris de la guàrdia i només es centra pràcticament amb en Sam, res de Zanahoria, res de Angua i molt poc de Noby i Colon. Per sort en Vimes es un d’aquells personatges que son perfectes per portar tot el pes de historia, es un home experimentat, amb molts recursos, amb el toc just de mala llet, irònic i per sobre de tot bon policia.

– ¿De qué clase de refugiados estamos hablando?
– Mayormente humanos, señor.
– ¿Quieres decir que la mayoría serán humanos, o que cada individuo será mayormente humano? -quiso saber Vimes. Al cabo de una temporada en Ankh-Morpork, uno aprendía a formular preguntas como aquella.

Su mirada furiosa fue de cara en cara, provocando que casi toda la brigada emprendiera rápidamente una imitación del Equipo de Observación Sincronizada de los Inspectores de Suelos y Techos.

Y para el combate cuerpo a cuerpo, como sargento vuestro de mayor rango que soy, os prohíbo explícitamente que investiguéis el amplio surtido de palos, porras negras y nudilleras de metal que vende la señora Buencuerpo en la calle Tranquila número 8, con una gama de precios y tamaños adecuada a todos los bolsillos, y si alguno de vosotros acude a mí en privado, no pienso hacer ninguna demostración en absoluto de una varieda de golpes especializados para esos instrumentos tan útiles aunque peliagudos.

Comentaris
  1. ahse ha dit:

    Amb la quantitat d’autors bons que ha produit aquest món, tots dels quals podrien fer el paper d’autor preferit, que et limitis a un Terry Pratchett no deixa de sorprendre! Què té aquest paio tan especial??

    • Pons ha dit:

      He fet 45 posts sobre aquest autor, si encara no ho has descobert es que no t’hi has esforçat gaire…

      • ahse ha dit:

        Doncs no, no ho he descobert encara. I les novel-les que n’he llegit del tal les he prestat de la biblioteca britanica de la meva ciutat (ja fa molts anys), i no em compraria cap llibre del Terry Pratchett tot i que no m’importaria gens que em regalessin. Què et sembla? :-P
        (Jo crec que em mereixo una explicació.)

  2. Fran ha dit:

    aquest és bastant nou oi?

  3. ÒscarAzAl ha dit:

    M’han recomanat molt aquest home i ja tinc dos llibres a casa per provar-lo. Suposo que m’hi hauria de posar ja.

Comenta que es gratuït, de moment...