Cas típic 2168: noi li agrada noia, noi li agrada Cichén Itzá

Posted: 2015-06-17 in Webs/Blocs

Sacrificis rituals per a dummies

Índex de capítols

  1. Què és un sacrifici ritual?
  2. Història dels sacrificis rituals
  3. Fes el teu sacrifici ritual pas a pas
    1. Decisions principals
      1. Escollint la deïtat adequada (Llistat de déus recomanats)
      2. Escollint la víctima adequada (Pros i contres)
      3. Escollint la piràmide cerimonial adequada (Accessibilitat vs Vistositat)
      4. Escollint la millor època de l’any (Factors climàtics)
      5. Escollint la toga cerimonial (Modes i estils)
      6. Escollint l’arma (Punyals i altres armes blanques)
      7. Escollint el text (Llengües vives vs Llengües mortes)
    2. La burocràcia
      1. Governs més i menys permissius
      2. Formularis pre-sacrifici
      3. Formularis post-sacrifici
      4. Taxes e imposts
      5. Subvencions
    3. Factors determinants de l’èxit
      1. Publicitat (Aprofita les xarxes socials)
      2. Teatralitat (Com connectar amb el públic)
      3. La pràctica fa el mestre (Escalfament i entrenament)
    4. Al acabar el sacrifici
      1. Agraïments als assistents
      2. Com netejar la sang
      3. Autocrítica (Dels errors també s’aprèn)
  4. Glossari
  5. Cupó pel sorteig del viatge a Cichén Itzá

itza
Aquesta ha estat la meva didàctica participació als relats conjunts de juny

Comentaris
  1. ahse ha dit:

    Com sempre, una obra mestra!! Mai a la meva vida he vist un TOC més entretingut, però això deu ser perquè encara no he redactat la Biblia Pons ^^

  2. ahse ha dit:

    Per cert, algú recorda si ho he dit mai? El Pons és un geni!!
    Visca el Pons ^^

  3. XeXu ha dit:

    Molt ben trobat, la veritat! Es nota que tens experiència en sacrificis rituals, saps tot el que cal saber. Al llibre en qüestió no especifica l’autor, però em sembla que és evident. Per quan la segona part, per sacrificis avançats?

    • Pons ha dit:

      Està tot estudiat, els llibres tipus “per dummies” es solen vendre bastant bé, en canvi els llibres avançats tenen poca tirada, per tan no interessa pel meu editorial Pons’s Editions S.L.

    • ahse ha dit:

      Tu el compraries, no? Esperem que no sacrifiquis al gat…

  4. McAbeu ha dit:

    Doncs resulta que el meu relat conjunt d’aquest mes (que ja tinc escrit però que publicaré dissabte) té els sacrificis humans com a tema principal. El bé que m’hauria anat poder consultar aquest llibre teu per documentar-me. :-D

  5. Eva ha dit:

    En obrir la pàgina he tingut un moment d’ofuscació i he pensat que el gran Pons estava llegint un llibre per a dummies…

  6. Xavier Pujol ha dit:

    Igual com es fa als rius on l’espècie de peix està protegida però es pot pescar sense mort, proposo un sacrifici humà sense mort.
    Busqueu una sacerdotessa ben bonica i si el calbot no és massa fort, jo mateix puc ser la víctima.

  7. glòria ha dit:

    Genial! Per fi apareix un llibre a-b-s-o-l-u-t-a-m-e-n-t necessari!
    Em serà de molta ajuda. Jo sempre vaig una mica perduda quan és l’hora de fer sacrificis rituals…

  8. Roselles ha dit:

    Genial! hahaha Es convertirà en un indispensable en qualsevol biblioteca! Farà lluir qualsevol prestatge, junt amb “Harmónica para dummies” i “El método Llongueras para Dummies”, dos indispensables més!

  9. JOMATEIXA ha dit:

    :DD
    :DD
    Molt bó!… sempre que no siguis el sacrificat ;D

  10. bruixeta ha dit:

    Ja sé quina serà la meva pròxima lectura…

  11. Teresa Duch ha dit:

    Ostres, Pons! Ja em pensava que només escrivies sobre sèries. Amb les ganes que tinc jo de condemnar-te, perdó, de comentar-te. Sort que has fet aquest post de rituals que és lu meu. Suposo que el comentari dóna dret a la participació en el sorteig, no? És que em faria gràcia anar a Cichén Itzà, ves, ja que no he participat en els relats conjunts… Tinc un joc de dummies de quan els fills eren petits. Ara potser seria el moment de reglar-los-hi aquest. Sembla instructiu.

  12. Elfreelang ha dit:

    és el millor relat! t’has superat! brillant i original senyor pons!

    • ahse ha dit:

      Vols dir brillant i original com sempre, Senyor Pons! (remarques les majúscules, oi?)

      El Pons ja és el amo d’aquest univers virtual, per tant (si utilitzem el cortex cerebral) és impossible que es superi…

    • Pons ha dit:

      el millorat relat escrit per mi? el millor relat conjunt d’aquest mes? el millor relat conjunt escrit per mi aquest mes…?

  13. montse ha dit:

    els sacrificis no em molen.

  14. ignasioliveras ha dit:

    Molt bona intenció, Pons… llàstima que no l’hagis treballat una mica més a fons i t’hagis quedat en l’índex. He intentat clicar sobre 3.1.5. buscant la toga cerimonial (un tema que m’interessa especialment) i m’he decebut en veure que no hi havia cap enllaç activat!

  15. sa lluna ha dit:

    Doncs mira, t’has esforçat i t’ha quedat fins i tot xulo ;)

  16. Rafel ha dit:

    Ja fan llibres per a dummnies de tot. Però aprofitant l’oferta de llançament, hi haurà facsimil d’un punt de llibre en forma de punyal .

Comenta que es gratuït, de moment...