Cas típic 1161: noi li agrada noia, noi li agrada Rama

Posted: 2011-12-19 in Llibres
Cita con Rama – Arthur C. Clarke (448 pàgines)

Recordeu a Arthur C. Clarke d’altres posts com … veig que no vaig arribar a fer el post, quant em vaig llegir el seu llibre només vaig apuntar en la pestanya de llibresEl martillo de dios – Arthur C. Clarke: 7/10.

Però bé, avui m’agradaria comentar Cita con Rama. En el segle XXII existeix un programa de control de meteorits per evitar que un d’aquests objectes s’estavelli contra la terra o qualsevol dels planetes o llunes del sistema solar ja colonitzades. Gràcies a aquest sistema es detecta el que sembla un meteorit més. Quant es detecta que la seva òrbita pot arribar a ser perillosa per la terra se li dona el nom de Rama. Al estudiar-lo amb més determinació s’arriba a la conclusió que allò es clarament artificial. Ràpidament es movilitza la nou més propera a la trajectòria de Rama per què s’acosti a investigar. A partir d’aquí Rama serà una sorpressa radera una altra.

Doncs està molt bé! Com a mínim segons el meus gustos… Són capítols força curts, gairebé al nivell de Dan Brown, on en cada capítol passa alguna cosa interessant que desvetlla alguna nova sorpresa. A més a més la història es veu des de dos punts de vista, primer el pas que fa l’equip de reconeixement en viu i en directe sobre Rama i després l’anàlisi de les conseqüències que fa el comitè designat al respecte per tractar l’assumpte de Rama. A més, el final suposo que no agradarà a molta gent, però jo el trobo molt encertat.

Se podía confiar en un mercuriano; si él prometía algo, seguro que lo cumpliría, aunque el precio exigido sería considerable. Ellos mimos solían bromear asegurando que si el Sol mostraba alguna vez señales de convertirse en una nova, se comprometrían a controlarlo…, una vez fijado el precio.

Nota: 8/10

Comentaris
  1. Yáiza ha dit:

    Ui, ui… em penso que a mi, tanta ciència ficció, no m’agrada massa! Però deu ser bo, pel gènere, en fas una bona crítica! ;)

  2. ahse ha dit:

    Has de fer el post sobre el llibre del martell també, diria que no l’he llegit i l’autor és dels que valen la pena.

    No entenc res del troç del final que n’has posat, ni perquè la nota és tan baixa, és ben sospitos això, eh?!

  3. Clidice ha dit:

    Doncs no sé si me l’he llegit aquest d’en Clarke. Ara m’has picat, que fa temps que no llegeixo ciència ficció :)

  4. caterina ha dit:

    Llegesc molt però reconec que ciència-ficció poca… Vaig llegir un d’Arthur C. Clarke que tractava sobre la recerca del Titànic i no me va agradar. Pel que dius, potser li hauria de donar una nova oportunitat. Sé que és un gran autor.

    • Pons ha dit:

      Molt malament, l’Arthur C. Clarke es un autor d’alta ciència ficció, no et pots esperar res de bo d’una història sobre el Titànic, cada autor té el seu gènere i ha d’acceptar les seves limitacions i no moure’s d’aquest.

  5. Montse ha dit:

    Ciència ficció? Capítols curtets? I un 8 sobre 10? Bé, crec que per primera vegada (TATXAN TATXAAAAN!!!) et faré cas: l’acabo de reservar a la biblio. Val a dir que ara per ara està en prèstec i té una altra reserva pendent. Tanta demanda em fa pensar que deu ser prou bo.

  6. Tomàs ha dit:

    De vegades llegeixo ciència ficció. És un dels temes que em distreu i això sempre és d’agraïr.

    De la teva proposta, conec, com no, l’autor, però no aquesta obra.

  7. […] Cita con Rama – Arthur C. Clarke 8/10 Like this:LikeBe the first to like this. […]

  8. […] Clarke, clàssic autor de ciència ficció conegut per 2001: Odissea espacial, Fi de la infància, Cita amb Rama, El martell de Déu, i molts altres llibres que (encara) no he llegit. A Càntics de la llunyana […]

  9. […] II (1989) és la segona part de Cita amb Rama (1972). Aviso que aquesta sinopsi de Rama 2 pot contenir, o no, espòilers de la primera novel·la. […]

Comenta que es gratuït, de moment...